|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om det räcker med en avdragare för att få av undre kamdrevet på en m30, eller behöver man värma loss det? | |
|
Menar du vevaxel skiva ? Enligt Haynes boken så är den extra åtdragen från bmw o där skulle det behöver ett special vekltyg för o låsa svängjulet det räcker inte att man håller emot om jag förstått rätt men jag har som sagt bara läst det i boken o har inte testat, men kommer att göra säg gärna till hur du har löst annars Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
Svängningsdämparen brukar jag använda muttermaskin att lossa. Menar alltså kam och oljepumsdrevet som sitter innaför bröstkåpan, men jag har ju veven lös så det är ju inga problem att komma åt. Undrar mest för att jag inte har veven är framför mig, men tänkte kolla så man kan ta med sig rätt verktyg när man ska till garaget. |
|
|
Okej där ser man Men hur håller vev axel när du ska ta bort den med mutter maskin ? har du special verktyget till svänghjulet ? Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
Jag tror dreven är pressade dit, kanske går att få lös med kloavdragare och lite värme Glöm inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Kan säga att drevet sitter som f*n oftast. Du behöver en stor stadig avdragare, helst hydrualisk. Värme är oftast ett måste. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.