|
|
|
|---|---|
|
Hej! på Bytbil finns en 530iaM i Silverstonemetallic för 269900 på en firma som heter Scand Car i Sollentuna. Någon som varit och tittat på den? Vad jag vet är den importerad från Tyskland. Ägaren ställer ut bilen hos Scand Car, dvs båda två ska tjäna på affären. Känns som att lite väl mycket pengar hamnar i andras fickor, eller? Sedan tycker jag att skinnklädseln i förarsätet ser väldigt "rynkig” ut att döma av bilderna. Ska skinn se ut så efter påstådda 5200 mil bakom ratten? Vad tycker ni? Tacksam för alla tips och råd. | |
| Någon? | |
| Konstigt, den har ej sportstolarna. | |
| Nej, den har komfortstolarna. | |
|
Tycker skinnet är väldigt skrynkligt med tanke på så få mil. Vad har förra ägaren/na gjort? Har det kliat på ett olämpligt ställe? Jag tror inte på det miltalet... Jag tycker min -97 Länk ser bättre ut i skinnet än förarplatsen på den bilen. Men det kanske är olika skinn... MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare! |
|
|
Nej, jag är också lite skeptisk till miltalet. Vad mer kan jag göra för att kolla detta? Bor i Göteborg och har ingen lust att åka till Stockholm bara för att inse att bilen är skruvad. En annan detalj: bilen är en M-sport men tycks sakna kromringar runt mätartavlorna. Har aldrig sett det tidigare. Har den som beställde bilen ny valt bort kromringarna tro? |
|
|
Bilen i fråga är registreringsbesiktigad i Sverige 2004-01-20. Så det är någon som importerat den för att göra vinst på den. Antingen företaget eller privatpersonen. Du kan beställa matnyttig information om bilen på Vägverkets hemsida: Länk Du måste dock ha fax, eller ringa dem. Be firman Scand Car AB att faxa dig serviceboken. Be då någon som kan Tyska att ringa den senaste tyska verkstaden som servade bilen att kolla om de gjort servicen och om mätarställningen är samma som i sericeboken. Om du åker upp till Stockholm för att kolla bilen så se till att ha ett bokat besök på antingen en BMW verkstad eller M-test center. Väl värt pengarna för en bil i denna prisklassen. Lycka till med ditt eventuella bilinköp! MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare! |
|
|
Vägverket gav även denna info om bilen UKU 613: Ägare: Malki Jamil Elektrogränd 12/Essa Malki 17675 Järfälla Ta kontakt med ägaren om du har frågor som inte firman kan svara på. Jag antar att du kollat här på forumet efter bilar, jag hittade några läckerbitar i den prisklass vi talar om... :) Länk Skulle blev jag sugen på även om det är nästan exakt min bil fast 3 år nyare :) MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare! |
|
Plumber |
ScandCar är värsta hasslar-firman, var där och provkörde en 540 förut, kändes ruggigt oseriöst... Försäljaren skulle köra ut bilen åt mig, det första han gör är att lägga på ett fett ställ (med kall bil) utanför bilfirman. |
|
Plumber om en säljare skulle göra som du beskriver så skulle jag fråga vad han höll på med, tacka för mig och gå därifrån. Jag skulle aldrig få för mig att varva någon bil med kall motor. Vare sig det är min egen eller en provkörnings/låne/hyr bil. MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare! |
|
|
Tack för råd och kommentarer! Jag avvaktar dock. Bilen är kostar mer än jag egentligen är beredd att ge. Det är bara det att jag är så sjukligt förtjust i Silverstonemetallic och jag har bara stött på två 530 iM i den färgen trots intensivt sökande i ett år eller så. Silverstone-M5:or i finns det ju gott om, men det är inte aktuellt. Ja ja, en färg får inte kosta hur mycket som helst. Priserna fortsätter nedåt i snabb takt, får väl slå till på en titansilver eller Imolaröd om jag inte hittar en Silverstone. Mvh Lawrence |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.