AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
479

Hur många av er köper bil efter vilka fälgar den har?

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag vet inte, men jag har fått uppfattning om att många köper sina bilar efter vad den har för fälgar? Jag har haft mina bilar i annonser och folk har ringt och det första man frågar är vad den har för fälgar och däck. Själv bryr jag mig inte så mycket om fälgarna just när jag ska köpa en bil. Det är motorn som är det viktigaste, sen kommer man till andra dataljer som invändigt, utvändigt, lack etc. Är allt okej på bilen så kvittar det om den har plåtfälgar eller inte. Fälgar kan jag alltid köpa senare, men finns det redan så är det bara ett plus, inget krav direkt. Jag skulle aldrig köpa en bil "bara" för att den har snygga fälgar.

Vad är det första ni tittar på när ni ska köpa en bil?
in
438
inkognito
E34 535-92
Skicket

/Stefan K
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Fälgar är ju helt ointressant vid bilköp. Ok, får man shyssta fälgar med på köpet är det ju kul.

I övrigt kollar man ju rosten och om motor är servad med oljebyten i första hand.

mvh
Snygga fälgar är en bonus liksom övrig utrustning, anser jag. Skick/dokumentation är viktigast.

Däremot så blir ju annonsen mycket mer attraktiv om man har bra bilder på bilen med fräscha fälgar. Behöver inte vara något vräkigt; originalfälgar i bra skick funkar. En annons blir mycket mindre attraktiv i mina ögon om bilen har direkt fula fälgar, och smaklös styling. Tyvärr kan ju bilen vara hur bra som helst, men på det psykologiska planet funkar det inte.

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.