|
|
|
|---|---|
|
Hej! Varför händer inget när jag vrider om nyckel i dörrlåset? Det känns som det glider/hoppar förbi låsläget? Detta händer när jag ska låsa. Låsa upp fungerar... Är det låskolven eller? Eller är det mekanismen till låset? I drive, therefor I am | |
|
hej! kolla "brytaren" till c-låset bakom dörrsidan. kan hoppa snett på e30 så att det inte alltid går att låsa men det går att låsa upp. sitter den lite snett är det bara att bryta till den lite. om du har c-lås villsäga. |
|
| När du säger hoppar över, innebär det att låsöppningen ställer sig i horisontalt läge utan att dörrarna låser sig? | |
|
Hej! Tack för svaren! Ja, det är centrallås på bilen. Ja, man kan vrida ända ner till horisontalläge utan att det händer nåt... Hade en 320i Touring -90 tidigare och det var samma fel på låset i förardörren...:( I drive, therefor I am |
|
powsgli |
Det är en fjäder i låset som är för klen. Den orkar inte ta med låsmekanismen när man vrider. BMW har en nyare design på låset där detta är åtgärdat. Vet inte vad det kostar. Jag har lossat klädseln på min och brutit lite med en lång skruvmejsel samt smörjt det hela. Svårt att komma åt.Det har hjälpt till 90%.Har problem fortfarande efter automattvätt under vinterhalvåret. |
| Det kan vara så som finkel säger eller också får du byta lås. det är inte så krångligt. Man kan beställa ett nytt som man kan använda sin gamla nyckel till kostar ca 350 kr hos bmw. | |
Bmw Maffian |
Hejsan! Vet inte vad ni andra håller på med men har ni tänkt på den funktionen som kallas "Death Lock"??!, Nää tänkte väl det..när man låser bilen och ställer låset i det läget som det klickar över till då kan man inte öppna dörren innifrån / utifrån eller inte ens om man öppnar dörren innifrån och samtidigt håller upp knappen, det kallas ett j*vligt bra stöldskydd som verkligen saknas på e36´an.....hoppas du förstår vad jag menar?! om inte ta kontakt med närmaste bmw verkstad så bekräftar dom det till dig. Ps: har du larm gör så med låset endå, det blir ju det ultimate skyddet då ju, (pratar om egna erfarenheter), Ds! Motto: En arg apa lever om,och river runt mycket mindre än sin flickvän.... |
| Jag tog för givet att det var deadlock på bilen,och skulle tro att dom andra gör det oxå,men den ska lik förbannat låsa om du vrider den till deadlockläget,den ska ju även låsa i snäppet före deadlock, fast 286 kanske trodde att det var fel när nyckeln hoppade i deadlock eller? men låser den inte är det väl nå´t fel på meknismen bakom låscylindern. | |
|
Hade samma problem på min bil. Då var det metalblecket mellan låskolven och c-låsstyrningen som gått av. BMW tog 14:- för blecket! Dessutom var det enkelt att byta! /Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.