AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.537

Är Eisenmann sportavgassystem bra grejer?

Sida 2 av 2
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Dominik: Visst har du M-paket på din E46:a? Funderar på om det är någon skillnad att montera Eisenmann 2 x 76 på en bil med standardstötfångare bak... Funderar också på att välja "Sound" då det känns lagom...

/Ante
Jacky>>> M-paket och 2*70mm. Inga problem med passformen där. Skall du ha 2*76mm är jag lite osäker på om man inte måste skära lite i bakspoilern för att få dit rören.

/D
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jag TROR det är såher:

M-paket: 2x76 är ok, är inte helt säker på 2x86.
Standard: 2x70 är ok, 2x76 krevar lite kutting.

Kolla ut xerious racing, menar det står der.
Ge
639
George.K
330ci - 02
2x76 mm har jag på min och jag har inte behövs skära nånting så det ska passa perfekt.
FÖr mig gjorde det ialla fall det.
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Kollade lite på xerius hemsida; det verkar som om 2x70 passar bäst till en bil utan M-paketet. Dessutom passar det mig perfekt då jag är ute efter ett tämligen diskret system...

Dominik: På din bil ser det oerhört läckert ut...

Får väl ta kontakt med xerius och höra mig för lite om leveranstid och montering.

/Ante
Ge
639
George.K
330ci - 02
Leveranstiden är cirka 2-3 veckor
Jacky>>>>Man tackar. Är också nöjd med utseendet och kvalitén och passformen är som sagt otroligtbra (rostfritt hela vägen, lägg i östersjön i en månad och det ser ut som nytt). Och efter 1500 körda mil ler jag fortfarande mellan 2500-3500 varv/min. Monteringen överlät jag åt en annan birma som tog 300:-

/Domink
Ge
639
George.K
330ci - 02
Dominik.
Hur ser det ut under bilen hos dig, har du avgasklämmor eller har du svetsat?
George>>>>Systemet är ditsvetsat med en klämma för säkerhets skull över det aktuella stället.

/Dominik
Ge
639
George.K
330ci - 02
Jag har oxå en klämma där, men jag har hört att många som gör iordning sina avgassystem svetsar fast dom, men jag vet inte om det är en sån bra ide?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.