|
|
|
|---|---|
|
Är på väg att köpa den alltså (dröm bilen med den rätta utrustningen) ;) , fick rätt pris för den och min bil som inbyte fick med bra pris men jag är lite tveksam för den har gått så mycket (bilen ägdes av ett företag) Är det nåt som jag bör tänka på? Hur ska man sköta den ordentligt i fall jag köper den?.....Bör det vara några problem tror ni, Hur är 525 iM att äga annars då????? Snälla hjälp jag får ångest panik :( hehe kan inte bestäma mig.... .:Kristijan:. | |
|
Slå till säger jag, på några vilkor. Företagsbil innebär enligt det jag vet följande. Maskinellt kommer den förmodlingen att vara behandlat bra, alltså alla service enlig boken måste nog vara på sin plats. Rost ska du se upp med. Jag har en granne som kör en Volvo Crosscountry, han tvättar den säkert en gång om året. Den bär på 100 kg salt säkert. De brukar skita i och tahand om inredning och tvättningar, och service gör de pga att det är företaget som betalar. Gör en rostkontroll kostar ca 400 kr ibland ännulägre med kamerautrustning. Mtesta endast motor/låda och bakklumpen. skit i resten om du själv tycker att allt är okej. Annars är det en jäkla fin bil. lycka till. Länk |
|
|
Tack så jätte mycket kompis , ska kolla allt detta redan imon.....All dokumentation var där alla service var utförda....Ingen rost som mina ögon fångar men ska kolla det lite nogranare....MTesta det vore det smartaste att göra så ska göra det ...Kan jag göra det i samma firma jag ska köpa bilen ifrån eller hur går det till?............ .:Kristijan:. |
|
|
Tack så jätte mycket kompis , ska kolla allt detta redan imon.....All dokumentation var där alla service var utförda....Ingen rost som mina ögon fångar men ska kolla det lite nogranare....MTesta det vore det smartaste att göra så ska göra det ...Kan jag göra det i samma firma jag ska köpa bilen ifrån eller hur går det till?............ .:Kristijan:. |
|
|
Hej! jag kan ju berätta om mina erfarenheter. Köpte nyligen en 523i touring -99 som gått 14500 mil och tyckte den gick som en dröm när jag provkörde. "Felen" som jag märkt på den under tiden är: 1. Lätt klonk i framvagn, på både höger och vänster sida. Ej fixat än bara måttligt irriterande. 2. Vindrutan är något blästrad. Men detta är nog fullkomligt normalt för 14500 mil. 3. Växelspaksretur från femman fungerar dåligt när lådan är kall. Se inlägg om detta. Länk 4. Mugghållarna bak var söndriga (barn i baksätet?) 5. Lite fukt innanför högra strålkastarglaset (tvättad ofta!) annars tycker jag bilen funkar perfekt. Denna bilen var pedantskött av egen företagare och han hade haft den i tjänsten. Rost har jag inte hittat på bilen än, men backluckan var tydligen bytt på rostskyddsgarantin. /Ninja |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.