|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
V12 LeMans |
M5 på motorjournalen i kväll : Det motorljudet kan man leva länge på :) |
|
Helt fantastiskt ljud! Man blir ju helt till sig. Blir kul att provköra senare i år. |
|
|
Gryyyyymt ljud.. !!!!!!! Möjligtvis min nästa drömbil.. :)))) Mvh Jojje |
|
V12 LeMans |
accet är ju inte heller fel : 13 s till 200 km/h 1,5 s snabbare än Lambo Gallardo , men 1,5 s långsammare än Lambo Murcielago , som en jämförelse . |
|
Riktigt läckert ljud:) //Robban |
|
| Efter att jag hörde V10:ans ljud, då var det bra en sak och göra, nämligen hamna i Koma. tur att sambon var i närheten och fick liv i mig, annars hade jag inte kunnat skrivit det här nu:) Den bilen verkar vara sååååååååååååååå gryyyyyyyyyyyyyym. Den ör nog min nya drömbil numero uno. | |
|
V12 LeMans; Hehe, och snabbare än SL55 AMG och Ferrari 550 Maranello och kanske t o m 575M? Jens |
|
dunstan |
Kan bara hålla med. Vilket ljud!!! Och vilken bil! BMW är helt otroliga!!! Hur kan man få en 500hk V10 med 500nm att gå så otroligt snabbt??? BMW bevisar återigen att man är totalkungar på motorer och att nyttja kraften! Och den kommer i kombi? Eller? Man kanske skulle ställa sig i kön för en M5 eller B5... ;-) |
|
Jag börjar få känslan av att M5:ans V10 ger mer än 500hk. Får inte riktigt ihop det annars. Jens |
|
| Eller så har dom fått ner vikten? | |
|
har den inte mer än 500nm!?!! det har ju den gamla... |
|
| Hur officiellt är egentligen 500 hästar? Med 13 sek till 200 så måste den vara betydligt lättare än E39 M5. Iofs så lär den ha en bra utväxling med tanke på 7 växlar men 13 Sek är osannolikt snabbt. Skulle inte förvåna mig om den får bortåt 530 hästar. | |
|
MrMarsupilami: 575 Maranello gör 0-200km/h på 13.9 sek (enligt Track-challenge.com). Alltså är M5 snabbare :) |
|
|
hmm.. jag måste ha missat det=(.. Kollade på programmet men missade typ dom första 5-10 minuterna. Hoppas det kommer ut på nätet. Måste bara höra!:D Mvh//Jonas Min Bil: Länk |
|
|
Det finns redan på nätet.. Under SAMTLIGA BMW. här på forumet alltså Mvh Jojje |
|
|
Kom ihåg att dnen varvar ursinnigt högt med och det gör ju sitt till Skulle inte varvstopp haman bortåt 7800!!!Å så enligt Nyheterna här på Power så skulle de lärt sig en hel del utan CSL:en!! och där står även att de ska ha bästa Viktfärhållande i markanssegmentet har jag för mig!! Citat: "BMW M engineers aspired to achieve the best power-to-weight ratio in this market segment, thereby fully utilising their abundant experience in suspension design." hehe.. så det är mkt mkt att se fram emot!!! __ Länk /JB |
|
V12 LeMans |
X-Max : det går väl en repris på lördag i kommande helgen . |
|
Det är lungt det fanns en länk på forumet till den filmsnutten ifrån motorjournalen=). Tack endå!:D Mvh//Jonas Min Bil: Länk |
|
| "error downloading codec"... :-( | |
|
Shit majbritt, då va lördagseftermiddagen bokad då=) det måste man ju se! Va gjorede Sl55 200 på? Hur är den i jämförelse mot CL65 då? |
|
|
Att nå 200 knyck på 13s tyder på mer effekt än 500hk. En 911 GT2 ligger i dom trakterna, men är minst 300kg lättare och har ca 480hk. Skulle inte bli förvånad om nya M5 ligger uppemot 550hk. //Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.