|
|
|
|---|---|
| vore roligt att höra om någon har kört mot dessa bilar och hur det gått i så fall! | |
|
Drog en kundvagn utanför ICA iår..!! Allvarligt.. tycker det borde öppnas ett nytt forum "BMW Vs. andra bilar" där alla "0-100km/h" kåta som nyss har rakat bort sitt moppefjun kan hålla till och diskutera ämnen som ex: "Avgastrimmad 740 Vs BMW 318i". Det går liksom inte att säga "hur det går mot dessa bilar" rakt fram? på kurvig väg? över farthinder? nedför ett stup? på en racebana? på strippen? gammelmormor bakom ratten? Till din fråga "jpn" så kan jag säga så här att rakt fram så spöar M3:an de andra om den är av nyare än -96. Mitzun 3000GT är på tok för tung men är enligt mig bland de snyggaste bilarna som byggt. 300ZX gör väl 0-100 på ca 6,0sek toppar 270km/h Tror ändo att M3:an drar samtliga vid bankörning. No hard feelings!! MVH Jimmy |
|
| hehe,, jimmy lite skystare får man väl va!! | |
|
nedför ett stup... HAHAHA :O) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
Aldric |
Fact is att rakt fram är det dött race mellan en 3000 GT och en E36 M3 -96 eller nyare, iaf på papperet. Jappsen må vara tung, men den har ett helvetiskt vrid. Dessutom är den bussnygg :) "Citius, alius, fortius" MvH Dennis |
|
"jimmynilsson81": så ifall man äger en 318 så har man precis rakat av sitt moppefjun? och skulle vara intresserad av 318 vs volvo 740?? |
|
Bmw ludde |
Pessimist olle! orka klaga hela tiden, ett forum är till för alla möjliga frågor...sluta klaga... Tror nog att 3000 gt drar m3:an?, men de e inte säkert, den har ju iaf 4wd och det gör en hel del i starten de. Sen går det ju att chippa gt:n och då lär la den go fortare..... |
|
Mitsu 3000GT årsm 99 gör 0-69mph på 5.5sek enligt pappret. Årsm 93-98 ska göra det på 5.8sek. Nissan 300ZX ska fixa det på 5.5 M3 3.0 ska göra 0-100 på 6.0sek va? Och 3.2sek på 5.5... så jämt kan man väl säga att det är iaf. |
|
| Nissan 300ZX har 4WS, tror den vinner på bana, och rakt fram blir det nog jämt skulle jag tro! | |
|
På bana tippar jag nog M3 3.2 faktikst, den har betydligt lägre vikt än de andra. Mitsu 3000GT har oxå 4WS btw. |
|
|
jag måste erkänna att jag tycker det är barnsligt kul att smårejsa mot andra bilar (inte på raggen vid rödljuset dock) följdaktligen tycker jag även att det är skoj att läsa i forumet exempelvis "bmw 518 vs volvo 240", men det är ju jag det :) Btw..om man inte gillar sådana här trådar är det så vitt jag vet inget tvång att läsa dem? |
|
|
Till "jpn" Jag skojade ju bara med dig det va ju därför jag skrev "No hard feelings".. =) Menade inget illa. MVH Jimmy |
|
| Aldric: Och vad spelar vridet för roll vid max acc? ;) | |
Aldric |
Absolut inget överhuvudtaget, så länge du håller gaspedalen nere i golvet kan du åka runt i en motor helt utan vrid. Eller hur ... "Citius, alius, fortius" MvH Dennis |
| Åka utan vrid hade nog varit svårt. Men som sagts förr så spelar vridet (i motorn) ingen roll vid max acc, det är hästkrafterna. | |
|
M3 3,2 vs 3kGT 200 meter så är m3:an en meter långsamare och på 402 så är m3:an ett par meter före |
|
|
Om man kikar lite 200 meter tider, så knäpper dom flesta 3000GT alla M3or. Lite statistik från Blackrace.. Länk (byt bilmärke längst ner) |
|
|
är väl inte standard med 4ws varken på 300an eller 3000gtn?. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
| Jo det ska det vara...... Dessutom har 3000 gt fyrhjulsdrift tror jag. | |
|
Siffror: min brors 3kgt gjorde 0-100 på 5,2 sek enligt g-tech mätare. Detta med slirande koppling. 3000GT har 4wd samt 4ws (4 hjuls styrning i farter över 50km/h) om det nu är till någon nytta för prestandan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.