AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
754

Vill köpa sportfilter, vilken är bäst?

BM
147
BMW_66
e46 330ci cab -01
Hej!!
Jag har en 318is e36 o vill köpa sportluftfilter för en sportigare ljud, vilken ska jag då köpa vill ha en så billig som möjlig o en som inte förstör motorn??

Får man mer kraft i motorn av filtret också eller??

mvh
Mer kraft ur motorn: nej knappast.
Mer skit i motorn: Jepp.

Jag tycker att du ska lägga till lite pengar och köpa ett sportavgassystem till bilen istället, så får du garanterat fräckare ljud, och slippe dra in skit i motorn/luftmassemätaren.

Mvh,
Kalle
_____
Länk
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Håller med...öppet filter ger kanske lite ljud..med ljudet från ett system är mycket skönare..slängde på kattersättare på min för 1 tim sen...fy ffaaaaan vad gött...

Satsa på system mer än filter..

///M3
Bmw ludde
Satsa på båda...=)
BM
147
BMW_66
e46 330ci cab -01
Hur mkt går ett sportavgassystem på och vart är det billigast???

Är det stor skillnad på ljudet när det gäller sportluftsfilter och sportavgassystem??
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag vet ju att man inte får mer hästar men jag har gjort flera tester med min orginal luftfilterbox med nytt orginalfilter i och mitt koniska greencotton och kommit fram till att bilen tappar effekt mellan 5800rpm-6200rpm med orginal filtret,
men jag tappar inget i det registret med det öppna filtret + att det vrålar lite extra högt just där...

Detta är inte placebo effekt utan det känns klart och tydligt...

Dock har jag ju trimkamm i motorn och det kanske kräver lite mera luft?

---
Min E30: Länk

/Chrille
Visa användare
533
Jackass
523i -99
BMW_66: 3000 spänn för simons på mekonomen! billigare finns det nog inte?!
Ki
280
Kitte
320i-95(E-36)
Jag köpte Ferrita sportsystem kostade mig 3700 kr från kat och bak.SKIT härligt ljud i bilen nu.Har även open air filter från LINTEC renad bäst enligt test.Jag är helnöjd.

Bmw 4 ever and ever....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.