|
|
|
|---|---|
|
Hej!! Jag har en 318is e36 o vill köpa sportluftfilter för en sportigare ljud, vilken ska jag då köpa vill ha en så billig som möjlig o en som inte förstör motorn?? Får man mer kraft i motorn av filtret också eller?? mvh | |
|
Mer kraft ur motorn: nej knappast. Mer skit i motorn: Jepp. Jag tycker att du ska lägga till lite pengar och köpa ett sportavgassystem till bilen istället, så får du garanterat fräckare ljud, och slippe dra in skit i motorn/luftmassemätaren. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Håller med...öppet filter ger kanske lite ljud..med ljudet från ett system är mycket skönare..slängde på kattersättare på min för 1 tim sen...fy ffaaaaan vad gött... Satsa på system mer än filter.. ///M3 |
|
Bmw ludde |
Satsa på båda...=) |
|
Hur mkt går ett sportavgassystem på och vart är det billigast??? Är det stor skillnad på ljudet när det gäller sportluftsfilter och sportavgassystem?? |
|
|
Jag vet ju att man inte får mer hästar men jag har gjort flera tester med min orginal luftfilterbox med nytt orginalfilter i och mitt koniska greencotton och kommit fram till att bilen tappar effekt mellan 5800rpm-6200rpm med orginal filtret, men jag tappar inget i det registret med det öppna filtret + att det vrålar lite extra högt just där... Detta är inte placebo effekt utan det känns klart och tydligt... Dock har jag ju trimkamm i motorn och det kanske kräver lite mera luft? --- Min E30: Länk /Chrille |
|
| BMW_66: 3000 spänn för simons på mekonomen! billigare finns det nog inte?! | |
|
Jag köpte Ferrita sportsystem kostade mig 3700 kr från kat och bak.SKIT härligt ljud i bilen nu.Har även open air filter från LINTEC renad bäst enligt test.Jag är helnöjd. Bmw 4 ever and ever.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.