|
|
|
|---|---|
|
Jag har mailat flera tyska handlare om bilar jag hittat på bmw.de men har bara fått svar från två och då tog det dem flera veckor att meddela att bilen i fråga var såld. En handlare har jag tom mailat på två olika adresser, en till deras gemensamma bmw adress och en annan på mobile. Är tyska handlare helt stenålder när det gäller att använda mail eller? | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
De får helt enkelt för mycket mail tror jag. Prova fax istället, det brukar fungera bättre. Det bästa tror jag är att faxa och sedan ringa och säga att man faxat. Det kan du lära dig på tyska. Heter "Ich habe ein Fax geschickt" eller nåt sådant. Glöm inte att presentera dej innan! Sedan kan man ju ringa och prata flytande tyska förstås... Jag tror att de får ganska många mail, som inte leder till en affär. Till slut tröttnar väl de som alla andra! Men det stämmer, Tyskland är ett tekniskt U-land, trots de fina bilarna. Mvh Johan |
|
Ok! Tack för tipset, då tar jag mitt mail och drar det i faxen istället. Fast det där med flytande tyska.... ;) |
|
| Nähä... de kunde inte använda en fax heller... :( | |
polman |
ring!strunta i fax,mail.ring och prata med handlaren i stället,om du inte behärskar tyska så prata engelska,det brukar alltid finnas någon där som kan hyfsad engelska,(dålig tyska=missförstånd)lycka till Polman Oo=00=oO |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.