|
|
|
|---|---|
|
Länk Ja måste säga att man kan inte bli annat än imponerad av vad denna killen kan prestera med mediokra förutsättningar. Kanske lite vågat att våtslipa syra märkerna av fågelspillning eller vad de nu var. Intressant att se vilket resultat bmw kunde prestera innan bilen lämndes till ett proffs... BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk | |
|
Finns de någon fristående bilvårds firma som kör uteslutande med meguiars produkter i skåne tro? Hela deras sortiment verkar vara top notch som jag förstått det. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
I England verkar det som dom har en betydligt bättre åtkomst på Meguiers konsumentprodukter, för det är väldigt populärt att använda där. Och de verkar ha ett betydligt större produkt utbud. Undrar hur fasiken man kan misshandla en bils så innihelsike. Att våtslipa klarlack går utmärkt om man använder väldigt fint papper och går bra att polera ut med 3M finrubbing efteråt. Jag har 600 våtslip men det är i grövsta laget, men funkar om man är lite försiktig (hittade inget finare när jag skulle handla) Tror min lackerarpolare kör med betydligt finare 4000 ev. ibland är det enda sättet att få bort repor och snygga till stenskott efter bättring. Dom häringa stenskottsreparna lägger nog på en rejäl klick klarlack som dom sedan vattenslipar och polerar ihop med den övriga klarlacken, jag misstänker att dom gör så, eftersom jag testat detta själv.:) ///MVH Hasso Länk |
|
Man märker på Moderatorn som jobbar för Meguiars att han blir fullkomligt lyrisk när deras produkter ger detta resultat. Jag personligen hade ingen aning om att man kunde våtslipa ner syra märken tills de försvann. Jag trodde de gick ner genom klarlacken och missfärgade lacken något. Men så verkar inte vara fallet. Nåväl, nu vet man vilket resultat man skall kunna förvänta sig om man lämnar bilen till ett proffs som har tid att göra ett bra jobb. De gäller bara att hitta proffset med... BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
har beställt tid hos Vonne för lackbehandling men polering etc.... kanske är lika bra? |
|
|
Denna firma i stockholm har ett stort sortiment. Länk |
|
| Han hade tydligen lagt ner 7.5 timme på den där bilen. Blir nog rätt kostsamt. Vad kan en polerare fakturera i timmen, 500? | |
|
Player: 500 kr i timmen kan nog en polerare glömma. En lackrekond/maskinpolering kostar 1500 kr. Jag skulle vilja se en mäniska hinna avfetta/tvätta bilen samt torka den och sen lägga på polish och sen avsluta med vax inom 3 timmar. Dessutom på grövre repor får de gå på med rubbing osv. Jag skulle tro att de tar ungefär 5 timmar att göra ovanstående. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
D-diddy |
mer. men dom flesta tar inte timdebitering utan har fasta priser. David. "The unattainable is invariably attractive" |
Wallis |
Player Vill man ha det bästa resultatet så finns det inga genvägar The Polish Man är nog en av dom vassaste i svedala. Han ger mycket bra tipps & har bara kvalitets produckter. Har ni problem hör av er till The Man Varmt Rekomenderad. Wallis P-L |
|
Aj va fin E65a. Blir lite avis där på puttsen. =) Dags att lämna in bilen till nåt proffs kanske... Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
Jisses.. nu kanske man inte behvöer lack aom sin bil.. får ta och ringa en rekondare i Sundsvall till sommaren coh höra med han.. Han finns väl här på forumet om jag inte minns helt fel... Skalman kallar du dig väl!? ja ja.. får tala med han och se om han kan rädda min bil lika dant som denna E65:a! Snyggt som utav helsike vart det iaf!!! Ritkigt imponerad!!! __ Länk /JB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.