AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
804

Urplokad bilstereo hur koppla in nytt ?

za
85
zalmondorro
BMW 750 ILA -88:a
Jag har en 735 IAL som stereon är borta i alla kablar hänger och slänger frågan är :
HUR TUSAN kopllar jag in allt rätt igen??
Får ljud i bakhögtalarna men inte fram !!!

TACKSAM för svar !!!

Zalmon
Om allt verkligen är borta, även BMWs kontakter, så rekommenderar jag att lämna in den så att de får montera ditt en ISO-kontakt.

Om det finns en ISO-kontakt redan, har antagligen bara kontaktern för bakre högtalarna ramlat ut. Kolla om det finns något schema i instruktionsboken för vilka kontakter som är vilka på ISOn.

Lycka till...
za
85
zalmondorro
Hej igen hm ingen ISO kontakt kvar. I bilen sitter en JVC cd nu.
Har i alla fall kollat så alla högtalarna fram funkar och det gör de, men som sagt vete tusan vilka kablar jag ska koppla högtalarna till??????? Enda jag fann var kabeln till el-antennen så nu har jag en fungerande radio också.
Hemskt mycket tack för svaret i alla fall, jag letar vidare

Zalmon
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Har inte 735 precis som e34 en "rulle" en bit från tändningslåset där man kan justera "fram" o "bak"??

Fast det brukar vara riktiga korkade kopplingar där, min förra 520 hade kopplat via denna "rulle", den paralell kopplade högtalarna när man hade den på mitten, alltså körde 4st högtalare på 2kanaler, alltså ner till 2ohm! Dock gnällde inte stereon nåt, men helst ska man ju inte köra den lägre än 4ohm!

//Mvh Simon
za
85
zalmondorro
Hej !

Nepp min 735 har då ingen "rulle" fader någonstans utan den måste ha varit inbyggd i stereon. Har inte ännu lyckats lösa detta problem.................
Mycket tacksam för tips..............

Zalmon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.