AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
444

Soppapumps problem!

Bm
5
Bmwkimpa
320ik -88
Hejsan!

Jag har en 320ik -88a och har problem med soppapumpen... Den har skurit och jag behöver en annan! Jag har sökt lite och läst att det kan skilja beroende vilken tank man har... Är det så? I så fall hur vet man vilken man har? Är det olika storlekar? Jag har inte hunnit tanka min full än så jag vet inte... Min pump sitter i tanken, men på dom andra fram t.o.m 87 sitter dom väl under bilen? Vilka BMW kan det passa ifrån då? T.e.x 5-serien? eller går det bara ifrån 3-serien? Om det är någon som har en pump som passar för ett rimligt pris kan ni ju säga till...

Tacksam för svar.... Behöver bilen snarast!

Mvh Kim
ganska säker att alla e30 som sitter i tanken passar.....318,320,325 osv.....
Bm
5
Bmwkimpa
320ik -88
Ok! Låter bra det....;) Jag har fått tag i en pump som sitter på en 325ix -88a. Så den borde alltså passa? Nån mer som har nån idé? Såg på motor nord att det finns två tankpumpar till E30.... 55 och 63 liters tank! Passar inte en pump från en 63L i en 55L
Bm
5
Bmwkimpa
320ik -88
Tycker det borde gå men man vet ju aldrig.... Hoppas det finns nån mer som kan svara!

Mvh Kim
Hmmm, hade nyligen också ett inlägg om detta men på en 84. Jag kom fram till att jag kan använda vilken pump som helst om den inte överskrider 87áns.
Det är väll Bosch i din också eller?, du kan ju ta dän den och jämnföra med den du tänkte köpa. Är det en Bosch du har tittat på och den ser likadan ut så är jag ganska säker på att det kommer att gå.

PS: Jag köpte en pump från Mazda 626 -87. Gick klockrent sen.
Bm
5
Bmwkimpa
320ik -88
Ok.... Ja jag får nog åka och kolla på den imorgon och jämföra! Tråkigt om det inte är samma bara... Då har man åkt i onödan;(Men det verkar vara enda lösningen.... Men tack ni som svarat! Är det nån som vet säkert så får den gärna skriva!

Ha det bra! Mvh Kim
Du kan ju ringa o fråga vilket märke det är först. För de borde vara samma, typ Borsch eller vad det nu är.
Välkommen till forumet föresten :-)
Bm
5
Bmwkimpa
320ik -88
Ja jag får ringa och fråga idag.... Och tack ska ni ha!

Mvh Kim
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.