AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
10.938

Nån som känner till Dat Autohaus i Bockel-Gyhum ...?

Sida 2 av 2
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Nu är ett mail skickat till Svensk Bilgaranti. Skall bli intressant att se vad deras svar blir.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

En kompis som mailade till Svenskbilgaranti och Wasakredit igår fick följande svar från Svenskbilgaranti:

-------------------------
Hej Niklas,

Tacksam för ert påpekande.

Det skulle för vår del vara intressant att få se den tyska annonsen, med mil etc.
Vad gäller våra handlare har vi en urvalsprocess som till slut sållar bort
oseriösa handlare ganska omgående, vi kan dock inte neka provanslutning av juridiska skäl.
Du får gärna höra av dig till mig om du har flera frågor.

Med vänliga hälsningar
AB Svensk Bilgaranti
-------------------------

Länkar till de tyska annonserna har sedan skickats...

___
//Ulf
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Här är mailet jag skickade till dem:
----------------------------------------
Hej Svensk Bilgaranti

Jag vill bara göra er uppmärksamma på att det finns ett företag som heter Lux Automobil och Marin, Länk som utger sig för att samarbeta med er. De finns inte med i er lista över bilhandlare som ni visar på nätet.

Om det är så att Lux Automobil, trots allt, är anslutna till er vill jag göra er uppmärksamma på att de verkar sälja bilar med skruvade
mätare. Jag ser att er tjänst visserligen inte garanterar mätarställningen på bilen. Men jag hoppas att ni i så fall tar ett moraliskt ställningstagande i det här fallet då Lux Automobil i så fall annars använder ert namn för att legitimera sin verksamhet.

Här är två fall av uppenbart misstänksamma fall av skruvade mätarställningar:
BMW 530 i Tyskland med 16500 mil på mätaren:
Länk
Samma BMW i Sverige med 12500 mil på mätaren:
Länk

Volvo V70 i Tyskland med 16200 mil på mätaren:
Länk
Samma Volvo i Sverige med 14500 mil på mätaren:
Länk

Mvh
Cabron
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Nu har jag fått svar från Svensk Bilgaranti:

-----------------------------------------

Hej Carbon,

Tacksam för att du har uppmärksammat detta, och även länkat till den tyska bilen.
Jag kommer att ta upp detta internt snarast.

Vad gäller anslutning av våra handlare har vi en urvalsprocess som till slut sållar bort oseriösa handlare ganska omgående, vi kan dock inte neka provanslutning av juridiska skäl. Vi har däremot inte med dessa provanslutna handlare på vår hemsida.

Du får gärna höra av dig till mig om du har flera frågor.

Med vänliga hälsningar
AB Svensk Bilgaranti
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Bra jobbat Cabron:

Snart så skriver väl någon representant från Lux att dom bara lånat bilderna mm.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Jag misstänker också det. Antagligen har de inte har tagit in bilarna än, för i så fall borde ju de tyska annonserna ha försvunnit nu. Det enda felet de har gjort då är ju att de har tagit bilderna, men det är ju ingen som bryr sig om det.

Jag förstår inte riktigt varför de annonserar ut bilar som de inte kan visa upp bara.
Lux finns fortfarande inte med på listan med anslutna bilhandlare hos Svensk Bilgaranti så jag ringde dem och frågade.
Svaret var att de är samarbetspartners.
61
80
61-Magnus
Bmw 520 Touring -99
BMW 520 F11 2013
Mb 200 -83
Mb 250 se -67
Jag handlar alla mina bilar på den firman. Helt klar en seriös firma. Prata med Fabian Post. Du kan maila och få mer bilder på bilen du är intresserad av, dom visar varje liten skada om det fins någon vill säga.Lycka till!!

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Där kom den! :-)

//Player
Evol-79
classic, lika rolig var gång
Om vi nu ska återgå till Autohus, finns det någon anledning att ifrågasätta mätarställningen på bilar som man köper därifrån direkt?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Gör som vanligt, ta chassinummer och kolla via bmw.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.