|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var ute och kollade på deras hemsida och hittade en del intressant. Dock står det export inom parantes på alla priser. Betyder det att momsen tillkommer eller varför skriver dom så? Mvh Länk | |
|
Priset för export är + 16% moms. Mvh Micky |
|
|
Japp, momsen är INTE medräknad, +16%... Mvh |
|
|
Jag har varit där och kollat, bara på BMW dock, men det mesta såg ut som skit. Bilarna såg riktigt fina ut på bilderna på hemsidan men var riktigt skraltiga i verkligheten. Importera mera! |
|
|
Jag har handla från dom och jag tyckte att dom gav ett riktigt seriöst intryck. Jag fick mycket detaljerat beskrivet vad det var för fel och brister på bilen. En av säljarna talar svenska. Nackdelen är att bilarna säljs utan garanti. //Marin |
|
|
Lyfter denna tråd...Är det någon mer som har erfarenhet av denna firma? Dom har över 2500 bilar till salu så dom verkar ju hyffsat stora... ___ //Ulf |
|
|
Är inte det inlösta hyrbilar och leasingbilar? Har för mig det har nämnts någon gång. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Jo, verkar ju var något åt det hållet. Kanske inte är så intressant... ___ //Ulf |
|
|
Det kan det ju iofs vara ändå, dom har ju bra priser i varje fall, och mätarna stämmer väl förhoppningsvis. Det är väl mer hur dom hara blivit körda som hade oroat mig lite. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Tittar på 320d och frågan är hur vanliga dessa är som hyrbilar? Troligast borde ju vara att flertalet av dessa rullat som tjänstebilar i olika företag och i så fall skulle jag inte oroa mig så mycket om hur dom blivit körda. ___ //Ulf |
|
| Kör därförbi ganska ofta och det är lika imponerande varje gång. Enormt lager dem ligger på. | |
|
Verkar vara fler som har hittat dit, men det är ju klart de är ju bra att "låna bilder" ifrån..... Länk Länk |
|
| Tinne - lätt sätt att tjäna 50.000 kronor. Just 12.500 mil var en väldigt vanlig mätarställning hos Lux. Ännu en firma att lägga på minnet... | |
|
Med tanke på hur ovanliga vita 530T är och dessutom utan multiratt så är nog detta mer än bara ett lån av bilder. Dessutom tycker jag att om man inte har egna bilder och bestämmer sig för att låna så nöjer man sig med en neutral exteriörbild (och givetvis anger att det är en lånad bild...) Ytterligare en en handlare att sätta på listan över de som man aldrig ens ska fundera på att köpa bil av. Den listan börjar bli väldig lång... ___ //Ulf |
|
|
Kollade lite snabbt på Lux's bilar och den vita BMW är inte ensam... Länk Länk Förstår inte vitsen med att skruva 1700 mil. Iof så kanske det kan få originaldokumenten att fortfarande fungera och det är klart att för många så låter kanske 14' bättre än 16'. Ungefär samma prispåslag här som för 530'n ___ //Ulf |
|
|
Lux samarbetar ju med Svenskbilgaranti och Wasakredit och vad jag hört så har båda dessa parter fått info om annonserna ovan. Det bör ju inte ligga i deras intresse att ge garanti och finans på skruvade bilar... ___ //Ulf |
|
|
Vilka kräk. De lever ju på att blåsa folk! Man blir ju uppriktigt förbannad och trött på att ingen myndighet i Sverige bryr sig om att göra något åt det. Det måste ju vara otroligt lättförtjänta pengar att köpa en genomsnittlig bil i Tyskland, öka värdet på den genom att skruva mätaren och sedan sälja den med 50.000 förtjänst. Eftersom de inte verkar skruva mätarna mycket gör de ju säkert det själva. Antagligen har de inte ens köpt alla bilar som de annonserar än. Läser man på deras hemsida står det att endast hälften av bilarna finns i hallen. |
|
|
Det trista är ju att Lux inte är ensamma om denna affärsidé...En liknade firma var ju upp i Plus på SVT för inte så länge sedan. Tror det var Drottninghus dom hette. Den här typen av handlare verkar ju finnas över hela landet men städer som Stockholm, Eskilstuna, Örebro. Karlstad, Malmö och Helsingborg förekommer ofta som orter där de har sin verksamhet. ___ //Ulf |
|
|
Jag satt och blev upprörd över att det är så lätt att lura folk på pengar. Vi lever ju i ett fantastiskt land där vi har en hel myndighet som kontrollerar att ingen drar av för många hundralappar på skatten i form av milersättning och annat. Men sedan är det fritt fram att importera varor som man enkelt kan förändra värdet på. Allt som krävs för att verifiera varans äkthet är ju att ringa ett par samtal och kontrollera att uppgifterna stämmer. Men vad gör myndigheterna i Sverige? Jo, de väger bilen så att de kan vara säkra på att vi betalar rätt belopp i skatt... Det är ju en helt sjuk prioritering. Jag bestämde mig för att skicka ett mail till Lux samarbetspartners, Wasa kredit och Svensk Bilgaranti för att berätta vilka typer de samarbetar med. Rent rättsligt skulle man säkert inte komma någonstans då det inte går att bevisa att det är samma bil förrän de verkligen har fört in den i landet och sålt den, de kan ju alltid hävda att de bara har lånat bilderna (vilket visserligen inte heller är tillåtet). Det visade sig att Svensk Bilgaranti faktiskt har en lista på sina samarbetspartners på sin hemsida och intressant nog var inte Lux Automobil en av dem... |
|
| Intressant påpekande där, Cabron. De kanske inte ens samarbetar med Svensk Bilgaranti utan ägnar sig åt att förfalska garantihandlingar där också. Detta påvisar ytterligare en gång att det absolut säkraste sättet att importera bil är att göra det själv eller köpa av privatperson som har importerat själv för eget bruk och haft bilen i minst 3 år. | |
| Tyvärr är det nog så, men sen ska bilen säljas någon gång också. Och då är det inte lätt att konkurrera med registrerade företag som erbjuder garanti och dessutom kan trolla bort några tusen mil på mätaren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.