AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
29.738

Lurad av BMW Solna

Sida 2 av 7
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
WAN: Inget fel på bemötandet på BMW i Solna tycker jag heller, trevlig personal, men jag är inte beredd på att betala reparationer på saker som egentligen inte är trasiga...
känns som man har varit med om sådant förut.
Det verkar som att man att få räkna med att vara med om liknande vid minst 50% av alla verkstadsbesök. Brukar i alla fall vara så med mig.

pär:an : Skulle gärna vilja se på dendär beskrivningen hur man fixar dörrarna själv... vet du vart man kan få tag på den?

/Cronor
835
Cronor:

Maila mig på primmotorsport@hotmail.com med en mailadress som kan ta emot lite större filer än hotmail klarar (filerna är strax över 1mb) så mailar jag över det till dig.

/Pär
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Hör är den enda bulletin vad gäller dörrarna på en -00 Ci.

510300 MAY 00 Campaign - Door Latch Spring Positioning
\\\M 325i ZENDER///
gå över till borgs bil mkt bra folk...tyvärr har jag råkat ut för liknade på solna...hoppas dom tar åt sej nångon felen dom gör.

---
Projekt trippel xXx i gång.
In
355
Inot
745iA -02
BMW Solna är väl inte direkt kända för bra service, visst det finns vissa mekaniker där som har järnkoll och är grymt duktiga, men har man otur som jag och springer på en klåpare då man lämnar in bilen... Inte så konstigt iofs, då antalet klåpare vida överstiger de som är duktiga.

Lämnar in den och ber att man kollar 5 punkter på den.

Hämtar bilen, den är klar, kundmottagaren berättar ingående vad som gjorts.

Går ner i garaget, bilen står på exakt samma sätt och plats som när jag lämnade den, mysko, men visst ingen omöjlighet.

Startar bilen, inte en enda punkt var åtgärdad. Inte konstigt att den stod på exakt samma sätt, på samma plats

Går upp igen och frågar hur man kan begära 3.700:- för icke utfört arbete.

Bilen far in och ut 5 gånger, då jag hämtar den för fjärde gången så börjar den koka när jag kommer hem, Koka ja, det var vad jag trodde tills jag lyfte på motorhuven och såg att de lyckats dra av luftnippeln på kylaren, får således bärga bilen in nästa dag till Solna. Femte gången gillt alltså.

Och jag talade med den så kallade "servicechefen" om det hade nån effekt? Inte mycket. Betala? Visst, Reducerat pris? icke.

Nåja, det går ca 3 år, jag nappar på Solnas erbjudande om Defa WarmUp för 6900 monterat och klart. Är jag beredd att ta risken?
Jo, de kan ju ha bättrat sig, alla? förtjänar en sjätte chans :-)

Hämtar bilen efter montering, och...Ja det hade ju varit bra om man satt fast "snäppstiften" som håller ramen framför kylaren.

Som sagt, det finns vissa som är duktiga på BMW Solna, dock inget ställe som jag skulle rekommendera till min värste ovän att serva sin bil på då risken är överhängande att det går åt pipan.

Kanske har de bättrat sig drastiskt från December 2003, men vad vet jag :-)

Annars så kan jag rekommendera Bilcentralen Söder om Sthlm (sätra/bredäng) Trevliga, kortare väntetid, proffsiga och framför allt nogranna.
835
Hade för några år sen en 328 Touring -95. Dom ringde efter mig och sa att min bil var klar efter reparation, sedan när jag kom dit hade dom inte åtgärdat ens hälften av felen, trots att alla fel t.o.m dokumenterades med digitalkamera, sedan ringde dom några dagar senare och sa att allt var fixat, kommer dit igen och då hittade dom inte bilen "dom hade tyvärr tappat bort den..." Dom ber mig snällt vänta medans dom letar och efter en timmes letande så hittar dom igen den på en rekondfirma på ett annat ställe inne i stan och att den nu var skickad på väg över till Solna igen... När jag då får se den så är fortfarande ett av felen inte fixad + att hjulen var fullpackade med snö = Någon som har sladdat och lekt med min bil. Synade av bilen så inget annat var fel och tog med mig den hem, orkade inte bråka med dom mer. Vad tycker ni om det då?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Pär:an...

Helt sanlöst...
Man tror inte vad man läser....

Fin fasad i Solna, men mycket skit bakom den tydligen...
Gällande yttrandefriheten har jág hört flera här på forumet som fått sina trådar ang Solna bortplockade av Autopower, så helt ogrundat är det nog inte...

Gällande min kommentar till Pär så förstår jag inte vad som gör dig så upprörd, det var ionget moraliserande, bara en enkel fråga...
Solna funkar till att kolla in en specifik modell iom att de har de flesta modeller där, dock kommer jag aldrig mer att köpa en bil av dem.
Sen menade jag inte nödvändigtvis oberoende verkstäder, för det finns väl andra auktoriserade i Sthlmsområdet, och då kan det väl ändå vara lika "rätt" i serviceboken som Solna?
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Jag tror att anledningen till att "powercrew" väljer att plocka bort trådar som dessa är att det är information från endast en av parterna i målet.
Vill inte misstro någon men jag är ganska säker på att BMW Solna har en annan version av det inträffade.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Den service bulletin som Player angav ovan (510300) gäller endast E46 Coupe tillverkade från 5/99 till och med 12/99 men jag har även sett flera andra bulletiner tidigare.

Oftast gäller en sådan här service åtgärd endast i 36 månader och 10 000 mil om kunden klagar på ett problem och den är också tidsbegränsad till max 3 år efter den utfärdats så den gick nog tyvärr ut i maj förra året.

Det som så många här kallar "goodwill" är i själva verket oftast sådana här förlängda garantier på internt kända fel men som man bara åtgärdar vid klagomål ifrån kunder (t ex länkarmarna fram på de tidiga E46).

Jag tänker inte ens skriva om mina och mina kompisars erfarenheter ifrån verkstaden i Solna för då skulle den här tråden raderas direkt!

/RS2
835
*s* Är så illa RS2?

Har ringt och letat servicechefen i Solna men han är på semester säger dom, ska prata med honom när han är tillbaka, återkommer med vad han svarat mig senare...
835
Kristian Larsson: Dom har garanterat en annan version av det som hänt. Men som tur är har jag kvitto på felsökningen av dörrarna på min E46 iaf där det står om det jag skriver... :-) Bevismaterial #1 ;-)
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
tråkigt allt sånt... trött man blir...

Stå på dig Pär:an!

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
835
Cronor, you've got mail!
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
jag praktiserar på en VAG verkstad och har sett hur det går till; är det lätt att kolla så gör man det, men är det svårt så använder man uteslutningsmetoden och kommer fram till att det behövs bytas, och då kan det bli fel... jag gissar att det gick till så i detta fallet, eller om det inte var svårt kanske den bytades i ren lathet av mekanikern.

*om en människa behärskar allt, är hon inte obehärskad då?*

Är det bara jag som är nöjd med Solna?
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Starre: Jepp, min BiTurbo stod de i begrepp att hälla delsyntetolja i trots att motorrummet var i princip tapetserat med "Nur Castrol RS 10W-60 Voll Syntet". Tur som en tok hörde en mek som sa något i stil med "det lär väl va samma som till en 535:a" och flög upp och skrek "häll för fan inget annat än TWS i bilen". Varpå de säger "är du säker på det?".

Jojo, nog var jag det... men om jag ska vara helt ärlig så har jag inte stött på många verkstäder som är riktigt bra, man får skruva det mesta själv, om man vill veta att saker blir ordentligt gjorda.

Folk har så bråttom och slarvar nuförtiden, det är väldigt tråkigt att det är så få som är intresserade av att göra ett riktigt bra jobb! :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.