AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
29.736

Lurad av BMW Solna

Sida 1 av 7
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Lämnade in min BMW E46 Coupé för att få dörrhandtaget på passagerar sidan fixad (svåröppnad dörr) på BMW i Solna. Dom konstaterade att hela låskistorna var "helt slut" (citat) på båda sidorna, lät dom byta på passagerarsidan till en kostnad av 3800:- då förardörren fortfarande fungerade som den skulle. Har i efterhand fått reda på att det bara var en ljusteringssak... Min farsa kunde med hjälp av en beskrivning (erhållen av guru på forumet) ljustera förardörren själv. Är skitförbannad att dom blåste mig... inte första gången dom försökt/har lurat mig. Sista gången dom fick lägga fingrarna på någon av mina bilar... Skulle vilja använda mig av bra mkt fulare ord för att beskriva vad jag känner för dom nu...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Antingen så har dom bytt det i okunskap = INTE BRA !

Eller så har dom bytt det av lathet eller för förtjänstens skull = SKANDAL !

Åk tillbaka och fråga vilken anledningen var ? Om det inte finns några tvivel på att det är som du påstår... Vilket är tragiskt i så fall, förstår att du är förbannad.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Hej!

Tråkigt att höra, Pär! Min erfarenhet av Solna är att de blivit rejält mycket bättre med tiden, vilket också säger en del om hur det var där för några år sedan.

Jag tycker att du ska ta kontakt med verkstadschefen och framföra dina synpunkter till honom på ett trevligt men bestämt sätt och fråga om de inte kan kompensera dig på något sätt. De har uppenbarligen gjort fel och då ska de rätta till det samt säkra att det inte sker fler gånger.

Säg som det är, att om de ingenting gör kommer du framöver att vända dig till en annan verkstad och rekommendera dina vänner och bekanta att göra likadant. Men som sagt, gör det på ett vänligt sätt - om man skäller stänger folk bara öronen.

Lycka till med bilen. Visst är det skönt med egen kupé!

330
Saknar sin fd.

Undrar hur länge den här tråden får ligga kvar? Men en fråga bara: om de försökt lura dig tidigare, varför åkte du då dit igen? Det finns väl fler verkstäder i mälar-området?

Mvh Elvis
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Sorgligt beteende!

Skulle inte lämna in min M3 där....inte en chans!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Man kan ju begära att dom åtminstone läser sina egen servicemanualer och meddelanden innan dom börjar byta grejor :)

///MVH Hasso
Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
BoogieElvis: Varför skulle de ta bort denna post för?? Vi har väl fortfarande Yttrandefrihet i sverige.. (indikera fortfarande) och så vill ju inte BMW ha nått med denna sajt att göra så inte ska det väl vara nån fara inte!

Och jag instämmer med de andra! Sök kompensation eller åtminstone framför dina klagomål till verkstadschef! Absurt att de inte vet bättre och ännu mera sbsurt om de blåser en!

MVH
Johan

__
Länk
/JB
Pär:an:
Du är inte den enda som haft problem emd solna.
Synd att det ska vara så.

Ny bild 18 Jan-
Länk
Soki - Hur gick det för dig med blinkersen eller va det nu va ?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Gå till Blombergs på Lidingö i stället....mycket bättre...
bmw320i:
Jag fick offra min heder och betala. Kändes som det lättaste alternativet. Pratade med chefen men han brydde sig inte, ville väl skydda sina mekanikers agerande.
Jag kanske lät d vinna men orkade inte dra upp en proceess för någon tusing. Men men, Bmw solna har krympt i mina ögon helt klart.

Ny bild 18 Jan-
Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Hasso:
Det tar för lång tid. Tror problemet stavas Ackord. Känner flera mekar (ej på BMW) och de vill tjäna så mycket tid som möjligt på kortast möjliga tid (vilket alla vill?!). I deras ögon är en grundservice utan tillägg det optimala eftersom det går på rutin. På alla arbeten finns det tidstariffer hur lång tid ska ta. Meken får endast betalt för denna tid oavsett om det tar 20 min eller 2 dagar. Därför är en Inspektion 1 eller 2 det optimala eftersom den kanske har en anslagen tid på 4 timmar men en van mek gör den på 1½.

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Soki - Du får snurra förbi med din Phaeton nån dag o visa vad resultatet blev ;-)
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Finns inga tvivel på vad jag skriver, jag behöll låskistan dom bytte ut på passagerardörren, vid lite efterforskningar så ser jag inte att det är något fel på den...

Aschberg kanske borde hälsa på där en sväng...

Visst får power-crew ta ner tråden om dom vill... jag vill bara skriva av mig ilskan iaf...

BoogieElvis... din kommentar klarar jag mig utan... vet att det finns andra verkstäder i sthlm jag med... bara det att i detta "servicepapper och dukumentations galna land" ser det trevligt ut om bilen är servad och reparerad på sitt rätta ställe. Därför jag har anlitat dom ett flertal gånger, men nu är det slut med det...

Jag tror inte det är någon idé att klaga i efterhand... David mot Goliat... "the battle would take years and cost millions of lifes" *asg*
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Stephan. Det är just därför bromsoljan bara byts i burken :))
När det gäller just dörrlåsen på E46 så är det ett känt problem, som det finns servicemeddelande om hur det ska åtgärdas och justeras och även en manual för detta.
JAG anser det är det minsta man kan begära att verkstaden har koll på detta dvs sina egna "standardfel" .
Borde komma upp automatiskt vid bokning av jobbet som en parentes. Sedan kan man ju fråga sig hur mycket utbildning och uppgradering mekarna får.En så stor verkstad som i detta fall, har ju inte haft inne 2 E46 med defekt dörrlås, utan säkert 102.
Du kanske förstår varför jag aldrig lämnat en bil på verkstad :)

///MVH Hasso
Länk
bmw320i:
Inga problem, men jag tror jag åker ist för att snurra. ;o)

Ny bild 18 Jan-
Länk
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
I helgen så fick jag höra att tjejens lille bror som är 21År , har fått jobb på BMW i Tyresö (Lack/Plåt) , visserligen har han pluggat Fordon i gymnasiet men han vet jo inte ett S***t om BMW så han ringde o tyckte att det va skit kul att han ska jobba där , det kanske inte har nånting med det här ämnet att göra men poängen är att de anställer vem som helst nu förtiden så självklart kommer många bilar komma ut därifrån som inte borde göra det , och vad jag frågade så skulle han inte ens skickas på en kurs angående BMW utan de får uppdateringar om nya bilar hela tiden . Jag skulle inte vilja låta han fixa nåt med min bil då känns det som att jag kan mer är han , vet iallafall vilka modeller BMW har osv
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Hellre någon som inte är bmwfrälst som läser servicemanualen än något bmwfreak som tror sig kunna allt och byter fullt fungerande delar för att man tror sig veta...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Man behöver nog inte kunna alla modellkoder och utrustningsnivåer för att byta ut eller rikta en knölig flygel...

/Christofer
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
så med andra ord så skulle ni låta han lacka om era bilar ?
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
jag fick generatorn bytt på bmw solna när den gick sönder mellan uppsala o stockholm fint bemötande o bra service, fick ta hem generator från tyskland 4dagar så var bilen klar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.