|
|
|
|---|---|
|
Föregående ägaren av min bil lämnade kvar lite klisterrester på vindrutan från ett boendeparkering-klistermärke eller dylikt. Nu undrar jag om någon kan tipsa mig om ett skonsamt men effektivt sätt att ta bort detta klister på... | |
sportsbmw |
Ta Ajax fönsterputs, det ska nog göra susen! mvh/ Rickard! /// BMW RULES /// |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Aceton är väl kanske inte så miljövänligt men ett mycket bra klisterbortagningsmedel. Brukar själv använda startgas som är alldeles utmärkt som rengöringsmedel MVH Hasso |
| Lacknafta eller T-röd brukar funka bra. De löser olika sorters klister så du får prova vilket som är bäst. Aceton brukar som sagt fungera också, men var vääääldigt försiktig om du använder det eftersom det lätt förstör plastdetaljer och lack. Lacknafta och T-röd är snällare mot resten av bilen... | |
| Medicinsk bensin från Apoteket har aldrig svikit mig! | |
|
Det finns en spray från 3M som heter Inustrial Cleaner. Den släpper de mesta. Men den är fruktansvärt dyr. närmare 400:- flaskan, och grymt giftig. Men men, ju giftigare, desto bättre!!! Kolla med din lokala färg handlare. Dom kan ha den. |
|
|
Rödsprit eller koncentrerad spolarvätska kan funka. Annars finns en produkt för klisterborttagning från Lahega vid namn Herofix. |
|
| Det blev lacknafta (det enda som fanns tillgängligt i farsans garage), och det fungerade alldeles utmärkt. Tack för alla tipsen. | |
Psycotic |
Använd tinner tycker jag, funkar till de mesta bortagning Psycotic |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.