|
|
|
|---|---|
| Har värme/fläkt problem i min bil. När jag kör någolunda fort funkar allt bra men när jag då sänker farten går motortempraturen upp och det strömmar bara kall luft in i cupen. Fläktkopplingen är dålig det vet jag men den borde väll inte göra så att det bara kommer kall luft lr? | |
| nån ide? | |
|
Vild gissning, vattenpumpen orkar bara cirkulera vattnet då motorn får varvas lite. I låg fart kanske pumpen kärvar och inte pumpar runt vattnet och då blir motorn för varm. Alternativt kan det vara termostaten som kärvar. Gissningar från ett huvud med mycket huvudvärk... :( MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare! |
|
|
Tjena! För mig så låter det som om topplockspackningen gått sönder eller att du fått en spricka i toppen. Har du olja i kylsystemet? Det kan sitta en "smörklick under locket till påfyllningen.Ibland kan man se att det bubblar i behållaren när motorn är varm och går på tomgång.Har du vatten i oljan? Detta kan man se på stickan. Dessutom blir oljan gråfärgad.Har du möjlighet att ta ett komp prov? Mvh Christer Lindwall |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.