AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
724

hatthyllan skakar *irriterande* vad göra? E34

Pe
69
Pekka Puu Pää
E34 M5 90
E39 528 98 touring
tjena...la baslådan nu...2 st tolvor......hattisen vibrerar som bara den...världelöst ju...jag som trodde bmw va välbyggda bilar *skratt*

jajja antar nån har löst problemet?

hur gick ni tillväga utan att ha sönder grejjerna

= M5 E34 90års

P.L.Ä.P
Spela inte så högt kanske... ;)

Montera fast hathyllan ordentligt i metallen som sitter under är nog enklaste lösningen annars....
Pe
69
Pekka Puu Pää
E34 M5 90
E39 528 98 touring
det är helt omöjligt att inte spela högt:)

jag ska kolla det....man tar bort allt och sedan får man se om det finns lösningar till att få dit den bättre

återkommer om inte det löser sig

P.L.Ä.P
Visa användare
62
Disabledd
318i e36 -91
Jag har en bandpasslåda som mynnar ut i kupén. Jag har löst det så att jag skruvat fast hatthyllan i metallen under hatthyllan med 5st skruvar och sedan lagt dämpväv i bakkant upp mot glaset. I och för sig har jag en e36:a men det spelar kanske mindre roll eftersom de är rätt lika i denna bemärkning. Hur som helst. Jag har blivit av med 80% av "brrrschh" ljuden men ska i med mer dämpväv i helgen så tror jag det löser sig helt.
/jag

---
If I can't take my BMW with me to HEAVEN, I'll rather drive it to HELL.
Pe
69
Pekka Puu Pää
E34 M5 90
E39 528 98 touring
kanon,ska göra likadant

tack för tipset:)
jeppe_L
jag har också en bandpasslåda, hade också mycket vibrationer, så jag fyllde hela utrymmet mellan plåten o hyllan, med dämpvadd...klockrent resultat!
pe
554
perf
320xd e91 -09
Prova att göra utblås i hatthyllan, så att ljudvågorna har någon stans att komma ut ur bagaget. Är det för tätt kan du få jobbigga vibrationer.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Har utblås i hatthyllan och upplever inte nå vibrationer alls i hatthyllan, som låter alltså! Har dock bara 2st Mtx 500w 10"
Skisack? Ta bort den!
Ingen skisack? Sparka ur plåten!
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Ingen Skisack? Sparka ut plåten och sätt dit en:-)...

*BAWORAK*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.