|
|
|
|---|---|
TobbeBMW |
Är det svårt att byta ventilkåpspackning på en M50B25?? Märkte idag vid tändstiftsbyte att den läckte vid 4 av 6 stift, är det dyrt? säg att jag har mekkunskaper på 4 på en skala från 1-10, kan jag byta själv?? Tacksam för all hjälp |
|
Inte svårt alls att byta ventilkåpspackning, ta det bara lugnt och var noggrann så är det nog inga problem alls. Tror förresten det finns en beskrivning under "Gör det själv" här på autopower. Vad den kostar vet jag inte, men jag skulle kunna tänka mig runt 300:-. Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
| Tycker dock det tipset är uselt för en oerfaren mekare. Visar typ bara hur man plockar ner hela motorn i molekyler och rengör. Skulle vara bättre med någon där man bara byter packningen steg för steg och inte massa annat tjafs som ingen hemmamekare har möjlighet till. | |
TobbeBMW |
Jag borde alltså kunna byta den själv säger ni, jag har väl inte tummen mitt i handen, och antar att det bara handlar om att skruva av kåpan samt lägga dit en ny packning å sätta dit kåpan igen, eller har jag fel? |
|
+ rengöra, rengöra och rengöra. samt momentdra eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.