|
|
|
|---|---|
|
sugen på få lite extra hästar till bilen innan sommaren....han blir lite slöare med 19tums hjul som alla vet detta me chip är ett djungel hört så mycke vet oxå en kille som satte ett chip av känt fabrikat fick sin bil dålig..börja blå/svart ryka ...samt ryckte ibland något sådant vill jag inte uppleva det skall va perfekt in me chip...sen skall bilen ha mer power och funka PERFEKT vem har erfarenhet? vilket chip ger MÄRKBART effekt? finns det i regel nått chip som kan klassas som BÄST till min bil? vad kan det kosta? skall jag köpa ett sportfilter oxå? till orginal luftboxen...vanlig 4 kantig....vilket märke i så fall? tacksam för svar våre kul att få mer 315hk är inte så värst mycke ändå vad kan jag få för effekter sedan? mvh PPP P.L.Ä.P | |
|
Länk Ska öka effekten med 12% på din motor. UNICHIP kör jag med.... Funkar finnt för mig,men jag har gjort lite mer än att chipa. Mvh Magnus |
|
|
intressant...låter seriöst..va på deras hemsida har du oxå 3.6? vad mer har du gjort? vart fick du din bil optimerad? va fick du betala? P.L.Ä.P |
|
|
har en 3.8 monterad i en E36 cupe den är portad,viktsjusterade kolvar och stakar,balanserad vevaxel,uppborad till ca. 3.9L,insugskammen framflyttad ca.3grader samt stort avgassystem och luftfilter.. det är Köhler som har gjort trimningen... Länk |
|
| Kolla med Per Larsson Bil och Motorteknik. Han chippade min 3.6:a med bra resultat. Jag tror det var ett egenutvecklat chip. | |
|
POWER 1;dyrt ingrepp..min kompis har 3.8 M5...vad har köhler tatt för jobbet? han är sugen på samma typ kane min är 3.6 du har ju 3.8-....men vart ligger dom? vad kosta chippet? P.L.Ä.P |
|
|
Länk står under optimering / återförsäljare vet ej vad Köhler tar för ett sådant jobb, dyrt är det nog för det är mycket jobb.. Köpte min motor beg.. tror det är ca. 420hk som det går att plocka ur 3.8 |
|
|
Länk |
|
| Pekka P P: Det var min första M5:a (3.6-90) jag chippade. Har för mig det kostade lika mycket som jag skulle fått betala för ett Superchips, dvs 3-3.5 tusen (Per Larsson är återförsäljare för Motornord som säljer Superchips). | |
| Just chipsen som per larsson säljer till M5 e34 kommer från turbocenter | |
|
är dom bra då? borde va när de turbocenter? de ju lagom penning oxå |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.