|
|
|
|---|---|
|
Har problem med min airbag lampa och tittade under förarstolen. Hittade en svart kopplingsdosa sittandes framtill under sätet och från den ser jag två stycken smala avklippta kablar som sticker ut 1-2 mm från dosan med färgerna gul/brun och gul/röd. Hittar också en friliggande dubbelkabel som är fastknipsad under sättet och går från samma kopplingdosa. Denna kabel är 10-15 cm lång 1.5 kvadrat. Den ena kabeln är vit och den andra är röd. På kabeln finns en silvrig klisterlapp. Och nu kommer frågan :) Vad är det för kablar? Tycker det är märkligt att dessa 4 kablar är avklippta och de har ju inte suttit ihop heller för det är inte samma färger på ändarna. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan vara så att någon har repat kablaget tidigare, det misstänker jag starkt i allafall. har för mig att i instruktionen att man ska"repa" genom att dra kablarna förbi kopplingsplinten i vissa fall. ///MVH Hasso Länk |
|
OK, ska ta en närmare titt i morgon på det. Gällande den kabel som är knipsad uner stolen så står ded "Liefterantenoaten" på den och har nummer 767 678-22. eller 8368595 E5888Gb |
|
|
Jag har också problem med min Airbag lampa som är konstant tänd dvs. bara när tändningen är på Jag undrar bara vilken "instruktion" som Hasso hänvisar till Vart hittar man den ?? // MM |
|
|
Länk Kanske kan ge något tips... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Innan man repar nåt, ska man läsa av felkoderna så man vet vad som ska repas. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.