|
|
|
|---|---|
|
Går i tankar att köpa 525 touring 92-94årmodell. Hur är den som vinterbil, är det så som många säger, att den är sladd villig och ej lämpar sig för vinterväglag??? | |
| Har en sedan funkar bra tycker jag,touringen borde vara bättre på vintern med tanke på att den är lite tyngre bak tror jag.Går ju att köra med sandsäckar,ja la i en stor tung bas låda i MDF i stället..... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Allt går att framföra på vintern, det beror helt i hållet på den som kör och att anpassa sig efter förutsättningarna.Har kört Ford Mustang V-8 bland det halfotaste som finns, bodde på landet. visst fick man skotta ibland men det berodde mest på snömängden. Vår MB-190E är också en väldigt halfotat adept. men med ett par cementplattor 45 kg sån går det också. med grovmönstrat vinterdäck.En Bmw.herrgårdsvagn är nog inga som helst problem. Tacka vet jag ärlig bakhjulsdrift. Fast jag måste erkänna att en av de bättre vinterbilarn att ta sig fram med var Renault Major-65 med både bakmonteradmotor och bakhjulsdrift. MVH Hasso |
|
Nu har jag iofs en E39 med antispinn men det är en av de ärligare vinterbilar jag kört. De egenskaper som en bakhjulsdriven bil dras med i forma av bakvagns släpp mm finns,,men lyssnar man på bilen så varnar den i god tid. Bra vinterdäck efter regionala förhållanden gäller givetvis. Extra tyngd därbak är inget jag använder eller anser mig behöva. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Håller med Sail, antispinn var nått som jag var skeptisk till, men funkar bättre än jag någonsin hade trott.Med rätt vinterdäck efter behov så står till o med fyrhjulsdrivna Chevys med dubb som parkerade. Hasso |
|
Jag instämmer med föregående talare! Mvh / Micke R |
|
|
Har en 525 Touting-92:a och bor i Norrland. Funkar skitbra, eller absolut inte dåligare än någon annan bil jag ägt. Det e bar å köp! jaha! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.