AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
874

Spolavätska pump. problem!

Nu var det dags för pumpen. kommer inget vatten till framrutan tittade noga och så direct att en kabel hade gått av på pumpen. kontakter hade ärga sönder. finns de nya kontakter att köpa på BMW??. Pumpen var också sönder så jag har en från en 518 e34 men så direct att den var mindre än min pump från M5 e34 men tror ni att det ska pasa??. Används samma pump i alla e34 till framrutan???

M.V.H
mauricio
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Har du strålkastartvätt? På min 89:a satt det en sån stor pump, men den gick till strålkastartvätten (extra utr på tyskimp) samt att det fanns två mindre och likadana pumpar, varav den ena spolar rutan "normalt" och den andra är intensivrengöring.
Den nedersta pumpen spolar rutan normalt vill jag minnas, är det den som är skrot på din? Det är inte ovanligt att flera pumpar har gått så kolla längst ner hur det ser ut med anslutning och pumpens skick.

//HD91

- M5 E34 Limousine register -
Min har en stor pump till strålkastare och en mindre längs ner till framrutan. Jag har redan kollat och den till framrutan är kass. Kontakterna också är kassa, alltså ärga sönder. När jag försökte ta bort kablarna på pumper kablarna gick av. finns det att köpa nya kontakter hos bmw??? har en pump från en 518 e34 fast den är lite mindre än den pumpen som sitter i M5, fast jag tror att det ska vara samma till alla e34...

I din fanns 3 pump??? I min finns bara 2. har sett att det finns någonting som saknar till min eftersom jag ser att det fanns plats till en till behållare??? ska det vara så från fabrik eller någon dum har tagit bort den???

M.V.H
Mauricio.

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det låter som någon plockat bort din intensivrengöring. Så ska det inte vara, intensivrengöring är standard på M5.
Jag har en intensivrengöringsbehållare (utan pump) över om du är intresserad.

Jo, jag tror det ska gå att köpa kontakter på BMW, ta lös dem och åk dit så hittar de säkert rätt, finns en mängd olika att välja på och bara den med exakt rätt form passar i pumpen.

//HD91

Säger du att det fann intensivrengöring på min också???? Det är konstigt det finns varken behålare eller anslutningar ska titta noga på detta!!! Visst vill jag ha den behålare som du har kvar skicka (e-mail med priset till mauricio_villasm@hotmail.com ) jag har en pump över så det är bara att sätta dit så !!!. Men hoppas bara att dem idiot har inte kappat anslutningarna och slangarna... Ska du till karlstad träff??? en mojlighet skulle kunna vara att du har behållare med dig... men vi för sig om jag orkar att vänta så lång :) :) ...

M.V.H
Mauricio
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Ja det ska vara intensivrengöring på M5!
Har du möjlighet att ta något foto och skicka, då ser man direkt vad det är som saknas. Jag antar att hålet efter burken är framför expansionkärlet ungefär, stämmer det?
Om du inte kan ordna bild så kan jag fotografera ett motorrum så får du peka ut var det saknas behållare.

Jag kommer nog till Karlstad-träffen, och behållaren kan jag ta med mig i så fall. Men det är inga problem att skicka heller.

//HD91

Bilden är på väg till din hotmail adress...

M.V.H
Mauricio
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Har fått bilden, det är intensivrengöringsbehållaren som saknas, av någon anledning, försök söka rätt på anslutningarna till den.

//HD91

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
HD91: Intensivrengörare är INTE standard på M5-e34.
HD91 verkar har rätt har hittat anslutningarna och slangen till den!!! fan vad kul nu ska jag slipa att åka med skitiga fönster :)

Vill ha den, skicka adress i ditt mail. Och tack förresten!!!!

M.V.H
MAuricio...
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Kane: bevisa motsatsen med material från BMW så ändrar jag min åsikt. Mina undersökningar (baserat på BMW material) visar att det är standard i Tyskland, men jag har heller inte undersökt alla årsmodeller och marknader, så jag kanske förhastade mig.

Märk dock att intensivrengöring och strålkastartvätt är två helt skilda saker, strålkastartvätt är INTE standard på tyska M5 E34, däremot på svensksålda.

Maurixt: jag tänkte väl att det skulle vara så, jag hör av mig via e-post igen.

//HD91

Ka
5.697
Kane
Min tysksålda 93:a har inte det. Varken fysiskt eller på optionslistan som bilen är byggd efter.........
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
OK, intressant. Materialet jag har är för åren 89-92, så där vet jag till 100% att det är intensiv som standard på dem, men konstigt om de skulle ta bort det helt plötsligt. Men inte omöjligt.

Och du menar verkligen intensivrengöring nu alltså, inte att den saknar strålkastartvätten därframme? Du har alltså bara en enda behållare i din 93:a (med en enda pump), och det går inte heller att trycka in högerspaken vid ratten för intensivspolning?

//HD91

Ka
5.697
Kane
En pump, en behållare och en högerspak utan möjlighet till sidotryck.
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Var det inte så att BMW slutade med intensivrengöringen efter hand pga att den inte var tillräckligt miljövänlig? det är vad jag har hört av ngn nån gång...

Mvh/ Micke t
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Uppdaterar ett gammalt inlägg pga att jag funnit ny info, intensivrengöring var standard på alla tyska 3,6 liters M5, på 3,8 och M5 touring finns det bara intensiv vid beställd strålkastartvätt (kod 500). Så visar materialet i alla fall, så nu vet ni det =)

-M5 E34 Limousine register Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.