|
|
|
|---|---|
dunstan |
Någon som vet vad Alpina har i pipeline? Borde väl dyka upp en baserad på E60? |
|
Japp det är sannolikt. E60 Alpina...med 4,4l V8 och kompressor/470hk/600nm, men vad kommer den heta ? B5? Tror inte att Alpina kommer göra en snabbare modell än kommande M5:an, men kanske kommer de erbjuda den med manuell växellåda? Snacka om ombytta roller! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
V12 LeMans |
Jag skulle kunna tänka mig att de bygger en 6-serie-version också . Jag skulle gärna vilja ha en Alpina 4.8 CSL : lättvikts-645 med samma motor som B10 V8S och manuell vxllåda . :) |
dunstan |
Håller nog med att Alpina som vanligt får ett spelrum mellan BMWs modeller. För E60 blir det ju mellan 545 och M5. Då passar V8 kompressorn bra. Den lär ju flytta en E60 rejält! Och som vanligt så lär väl Alpina understata siffrorna för att blidka BMW. Spännande... Läste om Alpina Roadster S i nya BMWcar. Verkar vara en mycket trevlig bil. Bättre än Porsche Boxter S tycker de! Det är bra betyg! Samma motor som i Alpina B3S. Och den flyttar ju E46 lika bra som BMWs M3 modell. Så... Synd att Alpina inte satsar på en X modell. Hade varit mycket trevligt! Visst 4.6 och 4.8 liters motorn sitter i BMWs topp X5 men hade varit trevligt med mer Alpina i bilen. Tänk kompressor V8an i X5 med alpina tunat chassie! ;-) Och Alpina fälgar. (finns att köpa till X5) |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Till exempel Alpina B7: Länk Några blider på en vit. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Det är hög VILL HA faktor på B7:an, j-r vilken bil! ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Trevligt att se att det fortfarande får sitta Alpina-stripes på sidorna och fronten=)! Dock så skulle kanske guld-stripes passat bättre.. Mvh David Bilen: Länk |
|
dunstan |
David C1:2.5: Ha ha ha! Du och dina stripes... ;-) Tycker dock det är totalt smaklöst med nya vita BMW!!! Och Alpina! Hua! Vit borde tas bort från valbara färger på en BMW! |
|
dunstan: hehe =), Stripes blir ju aldrig ute så länge det är original så! Din bil skulle ju passa utmärkt med lite guld på sidorna =P. Såg en E46 silvrig Alpina på Bmw Solna för nåt år sen och den hade guld-dekosetet, mumma va fint d va!!=) Det kanske tom var du som köpte den därifrån? I sådant fall har du ju tagit bort dom... Morr!=) Mvh David Mvh David Bilen: Länk |
|
dunstan |
David C1_2.5: Nej, den bilen med stripes hade switchtronic har jag för mig. Jag har manuella 6 växlade lådan. Självklara valet i en B3 tycker jag. Man vinner runt sekunden till 100. Jag du kan ju köpa min B3 och sätta på lite guldstripes då! Går stt köpa stripes på BMW i Solna. De har Alpina katalogen i .pdf format och priser. (yepp min bil är till salu. Mycket fint skick.) |
|
dunstan: Självklart väljer man ju manuell framför switchtronic! Inte bara för att man vinner tid men känslan med manuell att få peta i växlarna me spaken är ju oslagbart=). Jag när så nöjd med min gamla Alpina så du får tyvärr fortsätta att leta köpare=). Gamla bilar har ju mkt roligare karaktär motormässigt! Jag har redan köpt komplett deko-set på Ebay till förmånligt pris. Längtar tills jag ska få de monterade! Mvh David Mvh David Bilen: Länk |
|
dunstan |
David C1_2.5: Jo C1 ör fin. Jag letar inte så aktivt önnu. Har inte bestämt mig vilken kärra jag skall köpa istället. Behöver lite mer bagage nu när man har kid. En ny X5 ligger bra till. Eller E60 Touring. Funderar lite på en B5. Men den kommer runt sommaren 2005. Kan nog inte vänta ett år till... Och det är ju kul att ha en rolig bil nu under våren/sommaren. Alpinan har ju stått i garage ett par månader nu. Ute och kört lite i dagarna och den är ju så underbar. ;-) BTW. Min Alpina har lite stripes. Alltså i silver på spoilern i fram. Det står Alpina och sen ör det lite mycket diskreta stripes i silver. Så helt ostripad är man ju inte... ;-) Och motorkaraktären i B3 3.3 är helt underbar. Ta och provkör en så förstår du vad jag menar. |
|
dunstan: Kan tro att B3an är underbar att köra!=) Men är det inte bara urfasade bokstäver i fronten? Eller har du stripes på också? Snygg bil är det iallafall=). Silverfärgade bilar är aldrig fel! Mvh David Bilen: Länk |
|
dunstan |
David C1_2.5: Alpina texten är urfasad. (fast jag tror att det är påklistrat snarare än urfasat ur spoilern. Inte helt säker då jag inte kolla så noga) Men till höger och vänster om texten är det stripes. I silver på min bil. Silver är en av de klart snyggaste färgerna. Finns någon svart och blå som ser bra ut också. Silver känns mer klass och är enklare att hålla rent än tex svart. Personligen så gilar jag titansilver mest. De nya mörkare gråaktiga färgerna är inget jag tycker är supersnyggt. (typ färgen på CSL. Hellre Svart CSL då) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.