AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.177

vad kan jag tänkas ha för motorproblem ?

Ka
4
Katha
518i -87
Min 518i går hur dåligt som helst och jag begriper inte riktigt vad som är fel...
Symptomen är att den går hackigt o ryckigt precis i dragläget, lite mer gas och den går iväg som den skall men eftersom kopplingen då är uppe blir det ju ett väldigt ryck.
Detta sker oavsett om den är varm eller kall, sen har jag även märkt att tomgången gärna rusar både upp o ner riktigt ordentligt när den är varm och ibland även när den är kall - sen kan den även stanna vid rödljusena om jag inte är med o gasar men bara ibland...
Är där någon som har en aning om var jag skall börja leta fel någonstans ?
Alla slangar har jag kollat och dom verkar hela...
in
438
inkognito
E34 535-92
kolla fördelare rotor o tändstift.

/Stefan K
na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
Kolla alla vakuumslangar nogrant samt bäljen mellan lmm och insug.
en start är ju att kolla hur tändstiften ser ut, ifall bilen går för rikt eller snålt.
En ev. inställning av CO och tändning skulle kanske vara en ide om det inte är utfört på ett tag (förändrade iaf beteendet på min bil rejält).

Finns vad jag sätt en hel uppsjö av liknande problem på forumet så några minuter med sökfunktionen kan säkert ge dig lite mer tips
rsarits
Kolla om backventilerna (pulsair) som sitter mellan grenrör och luftburk är hela, jag hade hål rakt igenom på min -83, då betedde den sig ungefär som din gör nu.

Micke
Ka
4
Katha
518i -87
Jag har precis servat den, så stift,rotor och fördelare har inte gått 20 mil ens...
Det verkar som om choken inte funkar som den ska. Kan räcka med att fylla upp kylsystemet till fullt.
Mvh
Christer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.