|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Tvättade bilen & motor idag....startade bilen,den går hur fint som helst....låter den gå på tomgång ett bra tag....sedan dör bara faanskapet & vägrar att hoppa igång??!!? Vad kan ha hänt?? Om jag vrider på tändning,hör ett svagt ljud från motorrummet...bränslepump? Nån som kan svara vart relät sitter till bränslepump? Kan det varit själva pumpen som gav upp? Tacksam för alla svar....behöver bilen! Mvh | |
| kolla först så du har soppa ;) kolla sen under fördelningslocket ifall där är fukt. testa med annat batteri. | |
|
Soppa finns...ingen fukt i fördelarn....motorn går ju runt,så ström finns det gått om i batteriet....men startar inte... Ska bränslepumpen gå med tändning påslagen? Finns det bara säkring till bränsle pump,alltså inget relä alls?? Nån måste ju veta nåt?? |
|
| Bränslepumpen verkar gå när man kör motorn med startmotorn....men med bara tändning påslagen hörs inget....ska det vara så? | |
|
ja, bränslepumpen snurrar bara tills trycket är uppe (bara ett par sekunder) när man slår på tändningen. // Gunnar ---- mina bilar -- Länk och annat :) |
|
|
Hm...ok,blir undersöka imorgon igen...har läst hela kvällen här på forumet & hittat litetips.... Blir & plocka av stiften först & kika om dom är blöte=bränsle kommer Är dom torra måste ju felet vara på tändsidan...& då läste jag mej till att det skulle kunna vara tändspolen.... Hoppas jag får igång min "busbil"....:) |
|
| Nån som kan ge lite mer tpis????...*panik* | |
|
Hej, Har en 318i-89. Hände en liknande grej, med oväntad resultat. Körde bilen, helt plötsligt dog den bara. motorn går runt, soppa, relä, rubbet ok!... ingen gnista!!! Det visade sig vara kamremmen som hade kuggat.!! 10-15 kuggar/ fanns inte på remmen längre..... Kolla kamremmen....(om det nu e det på din 88:a???) :-/ P.S motorn klarade sig ändå...D.S |
|
|
Jodå,kamrem är det på min bil......har gjort allt jag kan....så idag var jag tvungen & bogsera den till en bilverkstad..."domen" kommer imorgon....jag fattar ingenting....har tvättat bilmotorer mååånga gånger & nu hände nåt konstigt.... Hoppas bara det inte blir något dyrt.... Har en "marddröm"....kan det vara möjligt att styrboxen skulle ha fått sig en smäll av fukten??...men den sitter väl i handsfacket & i så fall skulle det vara lite lustigt...men allt är ju möjligt... Återkommer när jag vet mer mvh |
|
ormen |
E30 har en förmåga att rosta ordentligt runt batteritallriken, bakom batteriet, har själv fått svetsa ett jättehål på en -87:a en gång. Om det blir rosthål bakom batteriet i torpedväggen (man får lyfta på isoleringen för att se hålet) så lär det komma in vatten i kupén, ruggigt nära handskfacket o där ligger ju "ärthjärnan". Har själv tömt massa löv o skräp från handskfacket på den rostiga bilen jag nämde ovan.... Bara en tanke var detta, o gäller förståss om du menar E30 o inte E32:an. Om det är M40 motorn, skulle jag kolla på reläna på torpedväggen.... |
| Ormen-det det har jag faktiskt inte tänkt på......jodå det är en e30 m M40-motorn.....bilen har ingen gnista,ska kolla "pulsgivaren" först tänkte jag....& har oxå köpt "Haynes-bibeln" ihelgen....:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.