AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.124

M-LÄPP STULEN

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
FAN va lack man blir när det händer sådant.
vad fan vill man av en spoiler som en ärlig människa har köpt med sina egna pengar o sen kommer ngn h*r unge o snor den från den plats man tycker är allra säkrast (garaget)

så e det ngn som blir erbjuden en m-läpp utan kvitto (stålgrå metallic) ha ögonen öppna ..den kan va min .......sur som fannnnnn

BMW M-POWER
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Tråkigt att höra lider med dig. Går dem in i privata garage också eller stog du i ett flerbils garage?

Jag undrar så vart allt stöldgods tar vägen? Någon måste ju köpa skiten. Hoppas du finner tillbaka den!

Mvh
Kristian
Jag vet precis hur du känner dig. De stal mina kjolar och min M3-front för några månader sedan. Man blir så jävla ledsen när det händer. Hoppas du hittar den.

// L

///Mmmums
GI
2.196
GINO
Tack grabbar....när det finns sådana människor i vårt samhälle, blir man jäkla ledsen alltså.

pga sådana idioter kan folk inte styla sina bilar efter sin smak.dem som har m3 speglar tycker synd om dem.att hela tiden vara rädd när man lämnar bilen , dem som har vinge mm

synd säger jag bara ...tack vare dem eller den h*r ungen har jag gått back 2000:- nu (1200 läppen) 800:- lack + massor av tid o sorg :-(

min bil står i flerbils garage men i bur med bara fyra bilar o den som snodde läppen e så kallad grannen.ska ta de me husvärden o ska polis anmäla det även om jag inte får min läpp tillbaka:-(

BMW M-POWER
Andie_83
Lider med dig. Ska precis styla och lacka om min bil, men som du säger, vågar man egentligen? f-bolagen ersätter väl inte styling gärna heller? Lycka till

MVH

//Andy

msn: andy_tibab@hotmail.com
Visa användare
52
Mauritz
Billös
Beklagar sorgen GINO.

Tvättade bilen i GSD-hallen i Fittja (förort till stockholm)häromdan och fick ett "special-price for you my friend" -erbjudande av en neg*r som ville sälja M3-speglar, han gav inte intryck av att ha f-skattesedel och vara BMW reservdelshandlare.
Jag avböjde det generösa erbjudandet och upplyste honom om att de är mycket stöldbegärliga och förmodligen skulle vara till salu snart igen.

Om jag hade varit korkad nog att köpa dem hade han säkerligen kollat upp mitt reg.nr på vv.se och fått adressen, och sedan tjålat dom igen.

Tur att man har eget garage med larm, annars had väl hotten-tottarna stått på kö för att länsa bilen på godiset.

/Mauritz
Er
94
Erik76
320 2,2 l Touring 2001
Sålänge folk köper stöldgods så lär stölderna inte minska.
Även om man igentligen misstänker att det kan vara stulet så vill nog många blunda för det och intala sig själv att det inte är stulet för ens egen moral som man får leva med.

Stympning av lemmar på dessa individer som har svårt att låta bli borde också fungera men det är lite väl barbariskt.
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Fyfan!
Har mina nya spoilrar på lack just nu m3 Kerscher fram o bak, man blir ju nervös.......Fan att det finns sånt folk...

///FrIIk
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
Men om du vet att det var nån av de fyra grannarna som du nämner..varför inte ringa på å fråga ..alt pressa dom lite..

Fråga tex vad dom gjorde natten/dagen den blev stulen...
Den som har gjort det kommer garanterat att uppträda nerösare än dom som är oskyldiga.... Sånt ser man direkt!...

Länk
nizze1985
Tänk om någon annan av dessa gjort något annat "bus" den natten. Då kommer du stå där med två st som är nervösa.
;)

Keep up the good work!
Wo
34
Wolverine
318ti Compact 95
Mauritz: tyvärr så hade han säkert redan din adress innan han ville sälja dem.. numera går det ju bara att skicka ett sms med regnr så får man adressen.. det är alldeles för enkelt..

Jag vart av med mina M3 speglar för en månad sedan har precis fått tillbaka dem.. man är ju mer nojig än en pundare som inte har nått knark. så nu blir det till att larma speglarna!
GI
2.196
GINO
Aaa grabbar var ute med hyresvärden i garaget o kollade runt o pratade lite om stölden men kärringen avböjde hela tiden o påstod att det var ngn annan som har säkerligen snott min spoiler.Det kunde inte vart grannen enligt dumma jäveln.(hyresvärden)

ett litet test till mina kära bmw ägare. få se om ni kan lita ut det(skyldige)

1) bara fyra bilar i garaget

2) 2 av dem tillhör oss (familjen)

3) ena grannen är kompis

4) den andra (förmodligen tjuven) har enligt sagt upp sin hyresavtalet o har bara en månad kvar

5) det var hans grind som var öppen vilket tuven kunde använda

6) hänglåset var borta?? ingen kan öppna det förutom ägaren till de garaget

7) finns ingen chans till att se bilens m-läpp för bilen står parkerad baken mot väggen.fronten mot vägen.

8)man måste komma komma bakifrån för att upptäcka m-läppen när bilen e parkerad!

så har ni ngn ide?

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
en grej till er som har kjolpaket , m-speglar , o vinge
parkera bilen aldrig i ngn parkerings plats som saknar belysning.När ni är i stan tex låt inte bilen stå ute .
parkera i garage o pröjsa 30 eller 50 spänn i timmen, då slipper ni parkerings skador kanske, stölder, repor, mest av allt ni behöver inte oroa er.
Ställ bilen i en bevakad garage med kameror eller väktare.

det e bara ett tips som jag kan ge om ni vill slippa oväntade överaskningar av dåligt slag!

o sen var det en fråga angående vad f-bolagen säger om stling paket. Ha alltid kvitto till hands , resten löser sig.
för styling är en sorts utrustning.

BMW M-POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.