AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.290

Centrallås strul!

vi
121
viruz
523i touring-00
Hej! Har ett konstig fel på mitt Centrallås i min 535i-91! Det är så att när man ska låsa bilen så låser den upp sig igen på engång och samma sak om du ska låsa upp så låser den sig direkt! Men nu till det roliga,om du låser/låser upp igen så funkar det som det ska! Jobbigt när man alltid måste göra det två gånger! Snälla hjälp mig,börjar bli less!

Mvh:Peter

Peter
Det absolut enklaste; kolla att knappen till bageluckan inte är intryckt några m.m. Den har ju en tendens att kärva speciellt under vintertid, och är den inte helt ute så låser bilen upp sig direkt som du beskriver, men låser om man försöker direkt igen. Annars så finns det mycket som kan vara fel. Kolla att ingen låsknopp kärvar, jag hade samma problem när jag haft av en dörrsida när knoppen sedan kärvade. Annars kan det vara kabelbrott någonstans, eller trasiga brytare, låscylindrar och dylikt. Prova att söka på forumet, det har skrivits mycket om krånglande c-lås.

____
Reach the door with a breath and a scream.
vi
121
viruz
523i touring-00
Ibland kan det fungera men 9 av 10ggr så funkar det inte som det ska! Gillar inte El fel=(

Peter
Gold
På min var det dörrnäsan som var glapp på B-Stolpen (förar dörren). Bytte den och allt vart som smort. Hade nästan samma problem, men min varna även för öppen dörr under färd samt att innerbelysningen blinka till ibland.

///M-arcus
bj
129
bjornh
525 tdsA -92
har samma problem,
gold: vad är en dörrnäsa?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.