AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
4.544

Okunning söker råd inför ev. 750 köp

Sida 2 av 2
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Man kan ju ha en 730-740 till vardags och en 750 till snyggt..

Zaharald
Visa användare
112
Fjattespatt
740IA -95 E38
Arkticsilver, TV/Nav
Informativa inlägg minst sagt.

Jag hade nog tänkt att använda bilen som året runt bil. Är däremot inte särskilt bilberoende så det är inget som måste funka som en klocka. Lär nog bli mest en "helgbil".

En sak jag undrar angående sexcylindrig kontra tolvcylindrig är om det bara är själva motorn som är mer komplicerad? Om det är så så spelar det väl mindre roll vilken modell jag väljer. Jag menar, går själva motorn sönder så är jag nog rätt såld i vilket fall som helst.

/ FS

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Fjattespatt: hehe, ja men du är nog mer såld om du köper en tolva. Då 6:or är vanligare o således billigare.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej igen!

Tja...dubbla bränslepumpar,två topplock,dubbla gasspjäll,mera elkabel ;),dubbelt av det mesta när man jämför med en sexa...därav mer "risk" för div trassel enligt devisen>> ju mer prylar desto mera potentiella problemområden :)

Motorvärmare verkar inte heller vara en billig installation vad jag förstått...BMW vill då ha "massor" för en dylik till v12:an.
Kolla därför upp vad BMW tar för en sådan "operation".

Vill nu inte låta som värsta missnöjesdåren ang v12 :) men återigen>>>se INTE till den billigaste v12.an som det "bästa köpet" utan se till skicket i stort innan du nu ev "slår till".Extremt viktigt på just kraftmaskinen BMW 750i.

M.a.o kontrollera bilen ytterst noga...I ditt fall så tror jag både en M-test+en koll av en kompetent v-stad vore att föredra innan du köper din drömvagn..+ att du nu inser vad för maskin du inhandlar innan du har nycklarna i handen :)

Mvh Janne.
har haft 3st 750 men nu en 740 tycker inte skillnaden är så stor, men 750 är ju alltid en 750

min 740 är till salu.......
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Som avslutning>>>JAG är också sugen på en BMW 750i :))

Vet bara inte hur jag ska hinna kolla upp någon mellan besökena på innebandyn,fotbollen,basketen föräldramötena,arbetet,tvättstugan(toffel ;)),snabbköpet,systemet ;)mm mm.

Dessutom så är jag också intresserad av en Alpina B10 3,5 hos en av mina lokala bilhandlare här i sta'n...Vet inte hur detta skall sluta ;)

Mvh Janne.
lånar tråden litegrann om de går bra ;) vet om en 750ia som fått båda boxarna utbytta osv. men den kajkar fortfarande för han (lite lysande varningslampor här å var), har mest stått men motionerats nån gång då och då, ser förjäkligt bra ut annars...

"Även en 316 kan man ha skoj med vintertid"
hallååå, ingen????

Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Jaa, efter att ha läst dessa inlägg förundras jag över varför ingen nämner 740:n... Nästan likvärdiga prestanda som 750 (t.o.m snabbare ibland) och betydligt billigare att äga.. Underbar motor.

Min är förövrigt till salu, den är lite för stor för mig om jag ska vara ärlig.. haha!
Vill köpa en äldre sportbil istället nu till sommaren..

Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat..
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hejsan!

Beskriv gärna lite mera om felen ev vad som mera gjorts på vagnen...Jag menar t.ex vilka varningslampor?,fräscht batteri?

Låter som ett fall för uppkoppling på BMW's testutr..

Mvh Janne.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Snarare som amatörernas afton .

Som om att byta lite boxar hit och dit skulle vara någon garanti för något alls såvida man inte VET att felet sitter i just den boxen , och varningslampor som blinkar ? dummaste jag hört.

checkontroll är en sak , och de få varningslampor är EXTREMT kritiska och kan man inte reparera tex. lågt oljetryck eller för lite olja eller ABS så är man nog fel person att hålla på och byta boxar.

Näe.. dags att göra något vettigt istället för att hänga på ett forum där det mesta är rykten och löst snack och rent flumm.
har pratat med han som äger den, han sa bara att de va lite "varningslampor kors å tvärs", har varit problem med att den bara vill gå på halva motorn osv. ingen vet vad som spökar osv. men nån gång så vill hon igång på hela motorn och då är han ute o luftar henne, han har jävlats med den bilen i säkert 5-6 år utan att få någon upprättelse på de hela

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

wadel??....Suck,du kan säkert göra vettigare saker än och hänga här...Håller med.
Du vet ingenting om denna bils fd felsökningar..eller hur?Och t.ex hur denna ägare kom fram till att det "måste vara boxarna".

Lite mer avslappnad attityd skulle inte skada från din sida.

Nåja...Patrik,finns nog en del i sök inlägg här i forumet ang detta felsymptom med "endast halva motorn i gång"...Kollat där?

Mvh Janne.
alain
Hej Patrik!

att den vill gå på halva motor?
jag har haft samma problem med min 750 sen december.jag skulle säga att den har fått vinter förkylning,
jag har bytt mycket på min. till sist, efter flera undersökning, BMW sa till mig att det finns ström till båda bränsle pump men det spruta bensin från bara en pump.
jag har köpt en nytt pump och ska kolla vilken som inte fungera.
jag hoppas att det är det som är problem.
men på din bil, det kan vara annat som: stift, tändkablar, LMM, spjällmotor, rotor, bateriet, och mm.
Men först och inte sist, kolla bränsle pump. det ganska vanligt. du kan få tips av mig på hur gör man på den enklast sätt
Lycka till!
MVH //Alain//
får jag tummen ur det stora bruna ;) så lär han nog bli av med kärran ;)
vet inte så mkt om felsökningshistoriken på kärran men jag vet då iaf att det har strulat mkt för han, sen så står den ute året om också, kanske inte så idealiskt för all elektronik knaske. den är tokfin i övrigt...

highline
jag blir lite förvånad när jag läser vad ni skriver här.
Ni kritisrear er egen bil och sen gnäller ni på att priserna på era "pärlor" är för låga.Det tro fan det,när ni säger att allt är svindyrt och att ägandet ruinerar en shejk.
Det kanske är dags att höja statusen på stora bmw n,så att priset gå upp.Så vill ni ha bra betalt så sluta slå ner på dom så fort någon visar intresse för att köpa en ,tala om allt positivt som finns(det ÄR en underbar bil)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

highline>>>Objektivitet skadar inte trots att detta är ett BMW forum...Sen håller jag inte med om att priserna ktitiseras..

Mvh Janne.
alain
Hej
det stämer! det är inget kritik mot priser han säger själlv att han är okunig innom detta och söker råd till det BÄSTA och SÄMSTA och det gör han rätt. och det säger jag också, 750 är en underbar LYXbil. hoppas bara att han få kött på ben och tänker i vad han ska göra. om han köper en 750 eller en 318 det spelar ingen roll. vi vill inte skräma honom, bara hjällpa, att han kan inse vilket han vill.
ursäkta mina ord, dom inte är arg riktad mot någon men jag tänker så.
Jag onskar honom lycka till oavsett vilket han gör.

MVH //Alain//
Visa användare
112
Fjattespatt
740IA -95 E38
Arkticsilver, TV/Nav
Tack igen för era svar.

Jag tror jag ska satsa på en 7 - serie bil, helst en 740. Jag har ingen brådska så jag tänkte titta på allt som dyker upp. Får se om jag hittar nåt fynd.

Hälsn,

/ Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.