|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
manneman |
Jag gillar denna tråden skarpt så jag bidrar med en historia till, inget att ståta med egentligen men ganska kul ändå. Jag låg på E12 på väg in mot Umeå med min B12a och hamnar bakom en eu moppe som ligger och pressar i 80 km/h på 2+1 vägen, han ligger mitt i vägen och jag kommer inte om, vid backe sackar han till 60 km/h och jag ledsnar ganska snart på han. Längre fram öppnar det sig för tvåfiligt och jag faller bak 200 meter och så fort han går åt sidan kickar jag fullt och går om han i det dubbla, swiiiish... Jag ser i backspegeln hur han vinglar till av fartvinden och sträcker upp vänsterarmen, jag är inte säker men jag utgår från att det var fingret jag fick :) Kommer ni ihåg"PENGAR ÄR BARA PAPPER"Länk |
|
Jag måste bara berätta en tyvärr ej BMW-relaterad historia, men den är ganska kul. Polaren hade en Pontiac GTO -65 med välvässad motor, headers och total avsaknad av avgassystem. Naturligtvis var vi tvugna att se hur den kändes i farter över 200. Åkte ut till Bolidenvägen (en hyfsat rak, bred väg) och bestämde oss för att nu jävlar är det dags. Polaren är inte blyg, han stämplade och petade. (manuell) Framåt gick det med ett hysteriskt vrål. Åt sidorna gick det nästan lika mycket, snacka om kass väghållning! -Hur fort går det!!??!? skrek han eftersom han hade mer än häcken full för att bara rädda livet på oss. Eftersom mätarnålen pendlade ungefär mellan 120 och slog i botten på maxhastighet var det ingen enkel uppgift att avgöra, men till slut lyckades jag med en ungefärlig snittbedömning av 220 km/h. -Tvåhundratjugu tror jag!!!! -Hihihiiii, fy satan! Han fortsatte axa ett tag till och jag såg att vi fick möte. Ett möte som närmade sig väldigt snabbt, inte tack vare dess egen hastighet utan vår. Precis i mötesögonblicket hinner jag se att det är en sån där liten låtsasbil, Mazda 121. Inuti den ser jag 4 par vilt uppspärrade ögon. Pensionärer, naturligtvis. Jag vänder mig direkt om och ser den stackars bilen vingla till några gånger innan den stannar helt. Stackars pensionärer, måste vara en chock att i en liten bil stor som en EU-mopedbil möta ett vilt vrålande flerahundrahästars stålmonster på alldeles för många ton. I runt 200 dessutom. Jag undrar om de helt enkelt höll på att blåsa av vägen. Jag fick lite dåligt samvete, men det övervägdes av det faktum att vi faktiskt överlevt vansinnesresan i bilen från helvetet. Power is FUN without Control |
|
|
Åkte min förra bil, en 318iS -90 på väg in till Gävle... Stannar vid ett rödljus och vid min sida dyker mullrande en 01-04 Camaro upp brevid mig. Oj tänkte jag, men jag ska ge det en chans! Klappade Bettan lite och så blev det grönt! VRÅÅÅÅL hör jag vid min sida, men inte en skymt av Camaron som helt enklet stog och spann bort allt krut på den ny-blöta asfalten! Det hade precis börjat regna, så tom jag med endast 136 kusar fick ta det lungt på 1:ans växel. Vägrade vid senare rödljus att göra om det. hehe. 1-0 till mig ;) List slog styrka den gången. |
|
Transocean |
Jesseboy med polare: Upprepa gärna det där fast nu byter vi Mazda 121 mot min Scania 620 med släp och så tittar JAG ner och kollar hur du och dina idiotkompisar ser ut mens ni skriker gud hjälp oss just innan ni dör? Hur skulle det kännas; Jesseboy? |
|
Ett spontanrejs som jag skäms lite för idag var när en Celica ville rejsa vid DN-tryckeriet vid Barkarby flygfält. Jag låg i högerfilen och han gled upp brevid mig. Vid grönt blev det rejs till rödljuset vid Burger King, som jag enkelt vann men var tvungen att stanna för rött. Det slår om till grönt och killen börjar då komma ikapp mig men jag ställer mig på gasen och släpper den inte förrän jag verkligen måste bromsa i rondell vid Statoil/Kista. Vi ligger då nästan jämnsides i full fart in mot rondellen. Jag har ytterspår och han innespår och framhjulsdrift. Tänkte då: "Det här kan inte sluta bra för honom" så jag gav honom ca en billängds försprång i själva rondellen. Högerknycken fick han till men sen fortsatte han ut i skogen, som var till höger om mig, med baken före. Själv tog jag mig runt ganska ledigt och förundrades hur man kan köra som den killen med sitt och andras liv som insats... Så här efteråt känns det ganska surt att ha pushat killen så hårt för tydligen går race före förnuft hos en del människor. De två som satt i Celican såg ut att ha klarat sig utan skador i alla fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.