|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var och luftade min 535 på motovägen. Jag ligger i vänster filen och kör i ca 140 och plötsligt i backspegeln ser jag en liten japansk sak (ljusblå) som ligger och nosar mig i häcken. Jag kör åt höger och lämnar platsen åt honom men nej han vill inte köra om, han kör bakom mig igen. Jag kör i den vänstra kör fälten igen (eftersom det finns bilar på den högra) och ökar igen. Jag ser att Miatan hänger på igen. Nä nu j**lar, vill du rejsa så ska du få. Nu tryckar jag in hela pedalen (pedal to the metal), 1.2.3.4 så är Miatan långt långt efter. Jag saktar ner för att se om han vill hänga efter igen, men nej, nu gömmer han sig bakom andra bilar i den högra körfältet. Jag vet inte men vad trodde han med sina 110 Hk? Trodde han att han skulle vinna tack vare vikten på sin bil? Nu är jag ingen person som brukar rejsa till höger och vänster, men den Miatan förtjänade att läxas upp. | |
| Tja, ibland kan det vara på sin plats att visa vart skåpet ska stå. Sen att det känns rätt gott är ju inte alls fel. Man får ju så lätt det där lilla leéndet, som min tjej har lite svårt att förstå. En grabbsak säger hon. | |
|
RonnyL// Det är jobbigt när sambon tycker att man är barnslig bra för att man vill rejsa lite. Håller med dig, kvinnor förstår sig inte på sånt;) |
|
| Fan i malmö måste man rejsa varje gång man stannar vid rött och det står en annan bmw bredvid en. Man behöver inte titta på den som sitter i bilen för man bara känner på sig att nu blir det race ! Är lite jobbigt ibland... | |
| Grodan, vad har du för bil? | |
| Oj, läste inte det ibörjan sorry | |
| Jag har kanske inte den bästa rejs bilen men har i alla fall en tjej som drar på smilbanden lika mycket som jag när det gäller | |
|
Måste lyfta en gammal tråd och bjuda på mig själv och min dumhet lite! ;) Jag gjorde likadant med min Miata från 1991. Kom i högerfil påfarten till E4 STHLM från Uppsala. Ser i backspegeln en mörk E34 som försöker hänga på i stora rondellen men blir efter. (svårt att ta en Miata i en rondell). Ska sätta den där "Surarton" eller 520:n på plats tänker jag självbelåtet efter förnedringen i rondellen. Dubbelfil, släpper upp E34:an i höjd med förardörren.. Nu kommer 110 skylten. Fullt järn på 2:ans växel och 9000 varv på varvräknaren. kastar i trean blixtsnabbt och drar bilen till 9000 varv igen. BMW:n kommer lite på efterkälken. (jag har ju den högvarviga monstermotorn på 116 HK i miatan! ;) Ska precis lägga i 4:an, Pang! låter det och jag ser bakdelen på en E34 som fullständigt exploderar iväg som som om jag står still. Den måste nått 200 km/h på några sek då den nästan vek mina bakspeglar framåt i fartvinden. jag hann nätt och jämt notera modellbeteckningens stora emblem på bakluckan: ALPINA B10 BITURBO. "Jaha ja så var det tänkte jag". Det var nog den snabbaste acceleration från c:a 100km/h jag sett i verkligheten! Dom måste gå ganska bra va? |
|
|
Miata? Tydligen är det den bästa city cab men inte mycket till en racer... Får jag lägga mitt förslag? :) Det var på den tiden min gamla 525 -90 mådde som bäst. Lätt trimad till ca 200hk(170 org) med hemmabygd avgassystem som det brumma gott om, som det vore 300-400hk under huven. Står lungt o väntar på grönt i höger fil, ska rakt fram o då kommer en svart E34 bredvid som det låter V8 om den. Han var på hugget! Han varvar, då varvar jag medan o båda väntar tills det slår om. Innan det slog om så kollade jag i backspegel o insåg att det blir ingen race. Grönt! Jag rullar lungt o fint medan har drog iväg med 540 på bakluckan o en polis bil bakom sig! ;) Jag blev inte stoppat men fick "så får man inte göra" fingret från snuten... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Grabber: Att säga att miata inte är mycket till räser är att skjuta sig med hagel i foten.... ;) Det tävlas nog med betydligt fler miator än E34 och det är ABSOLUT INTE högfartsrejs som är miatans styrka. Kör en kurvig väg och du lär få slita ordenligt i din E34 för att ha minsta chans att hänga på. Miatan är en otroligt kul sportvagn utan någon ambition att vara autobahnräser. Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90 |
|
|
Varför får jag inga spontanrace nu för tiden? Vill också leka! Mina bilar: Länk |
|
|
weeeman. Om du inte bor så långt från mig, och har starka nerver, så kan du få ett spontanrace mot min gamla gråa Sierra 2,9i (enligt regbeviset)... ;-) Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Haha, den grå besten har jag följt på STCS :) Jag skulle hellre beskåda din vackra E38, än att bli förnedrad av Ernst! Mina bilar: Länk |
|
|
gti_charlie: Jag jämförde Miatan med E34 på vanlig väg, inte på en bana. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| med e36 får man spontanrace hela tiden, synd att man har en kamoflerad 318 bara. | |
|
BMW har ännu inte tillverkat någon bil som slår Miatan i körglädje. Tyvärr. // Samuel |
|
|
Håller med, Miata är Kung på körglädje. Miata och E30 M3 är mina absoluta favoriter när det gäller ÄKTA oförvanskad genuin körglädje! Letar efter just nu efter en knallröd Roadster Sport i tyskland. :) /L |
|
| Jag efterfrågar också fler spontanrace! Hade en svart Ford Probe V6 med kromade fälgar för några år sedan (bör vara preskriberat nu) och då var det minsann inga problem att få hornen att växa ut på medtrafikanterna. "Kombi"-ägare diskrimineras vid rödljusen! | |
|
Kul ämne det här tycker jag :) Har egentligen "bara" tre spontanrace värda att nämna med BMW'n. (Betydligt fler med Volvon jag har). 1. Subaru Impreza -08 som smyger förbi mig på motorvägen. Smyger upp bakom, han byter fil och vi ligger jämsides. Han vinkar, jag trycker fullt och han försvinner som om någon bromsat mig. Inte mycket till race men otroligt roligt att bli så frånåkt :) 2. Saab 9-3 2.0T -Nyare modell Äldre gubbe som körde om mig när det var tvåfiligt. Körde upp bredvid honom på rödljusen han startar lite före. Ser att han trycker på som attan och pressar på också upp till 100 kanske. Den vann jag ganska bra, men har lite mer motor och mer vikt. 3. Saab 9-3 med okänd motor. Ligger i 130km/h på motorvägen vid 22-tiden påväg hem från Örebro. Han kör om i kanske 150 och saktar in framför mig. Kör upp bredvid och båda trycker på samtidigt. Upp till 170-någonting var det dött lopp, sen slaknade Saab'en snabbt och vid 220km/h gav han upp helt. Någon som har någon gissning på vilken motor sista Saab'en hade? Har en 530i med lilla 8'an på 218hk om det säger lite mer om hans motor. |
|
|
Spontanrejs är alltid roliga, har man E46 coupe brukar man få utmanare dagligen. Ibland kan man ju inte låta bli att gasa! Fick ett ganska komiskt bevis på att det växer ut horn i pannan så fort folk läser "330" från bakluckan förra veckan. Senast var det när jag och några polare var påväg hem från fjällen. Rejsa mot nån ensam kille i en SAAB 900 2.0T, nychippad, "225hk" visade det sig, hittade killen på garaget och vi snacka lite när jag kom hem. Dött lopp blev det iaf men då hade jag 2 personer i bilen plus 4x slalomskidor och diverse alpinpackning:P 1400kg SAAB mot uppskattningsvis 1650kg 330 och liknande antal hk! Och killen var stolt att han hängde på! :D Troligt att han inte ens hade 200 häst i sin nytrimmade 225 hästarsSAAB, menmen, snabbt gick det tyckte han =) Det absolut roligaste var att jag fick 6 besökare från killar från samma byhåla(Rättvik) samma dag som jag snackat med killen. ALLA ägde div. Volvo och SAAB turbo. Det troliga är alltså att killen stolt skrytit för sina raggarpolare att han minsann kört jämt med denna 330 med sin nychippade SAAB och att han därför måste ha fått MINST 250hk i bilen! |
|
manneman |
Jag bodde tidigare i Tavelsjö utanför Umeå och kör man ut från södra Tavelsjö så har man ungefär 10km ut till rv363. Då jag bodde precis vid vägen så såg man ju allsköns bilar som kom och som vanligt är det vissa man lägger märke till. Jag hamnade bakom en av dessa bilar en 218 hästars Subaru Impreza och han började öka på på lillvägen och jag vart inte sen att leka följa John och låg han bokstavligt talat i röven ända ut till 363an. Som mest var jag uppe i 160-170. Väl ute på 363an tog han det lugnt och låg på 110-120 antagligen för att det kommer en lång 50 sträcka genom byn Hissjö efter någon kilometer. Efter Hissjö vart det så dags igen för honom att lägga på en rem och då tveka jag inte en sekund utan tryckte i sporten och kicka fullt mot Umeå och hamnade strax under toppfart... När jag kom i höjd med ridhuset en mil senare så släppte jag och då vart han long gone... Då ägde Alpina B12 kan jag säg!!! Kommer ni ihåg"PENGAR ÄR BARA PAPPER"Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.