|
|
|
|---|---|
Andie_83 |
Som frågan lyder. Vilket blir bäst, vilket är snyggast, vilket är billigast också vidare MVH //Andy msn: andy_tibab@hotmail.com |
| jag tror inte det spelar nån större roll vart du gör det , utan vem som gör det . | |
| Men är en lackförsegling värd priset? | |
|
aye: Om man ska behålla bilen ett par år, annars kan man lämna in den på en vanlig polering. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Har ingen erfarenhet av Ditec. Däremot av MrCap. Min Z3a lackbehandlades med "Formula U" (MrCap) men ett år senare (när jag köper bilen) är lackskyddet obefintligt. Åker till MrCap för att snacka med dem. Ingen där trots öppettider. Åker till nästa MrCap nån mil därifrån. Där kostar tydligen en "Resealant-behandling", alltså en andra behandlig, betydligt mer än vad det står att det ska kosta i mina papper. Frågade också vad som hänt med lacksyddet på min bil. Han hade ingen aning men MrCap var tydligen helt oslagbart. Jovisst, tack och adjö.. Lämnade istället in den för maskinpolering på ett annat ställe. /Carl ______ Länk |
|
|
Lämna in bilen till Ditec, absolut det bästa har erfarenheter av båda. Nuvarande bil skall enligt förra ägaren vara lackförseglad av mr cap, men det tvivlar jag på. Det mr cap gör är att dem lägger typ ett lager klarlack på bilen. Ditec är ju mer avancerat och mer djupgående, har för mig att det görs i 7 steg. Typ tvätt, rengöring, polering m.m. Hellre en SAAB på uppfarten än 10 Volvosar på gården som jobbar med jorden :-) |
|
|
Andie_83: Jag har testade båda två dock under olika väder förhållande men med samma bil. MrCap:Under sen hösten funkade hyfsat.... Ditec:Under sommaren och sitter än så länge bättre, dock har jag inte använt mig av lika mycket avfettning under Ditec perioden. Men mycket hänger på vem som gör jobbet och inte lika mycket om det står Ditec,MrCap etc etc /s |
|
|
"Men mycket hänger på vem som gör jobbet och inte lika mycket om det står Ditec,MrCap etc etc" Håller med! Mr.Cap:ade min bil och är nöjd med resultatet. Nu har det iofs varit en mycket slaskig vinter så avfettningen har nog tärt på behandlingen. |
|
|
Har hört mkt gott om Vonne, någon som har erfarenheter av detta företag? |
|
Dragan525 |
Ditec på krusegatan här i Malmö= Mästarna! Kör dit o beställ tid! MVH Dragan BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfjämma! |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
MR Cap kommer aldrig i närheten av min bil nått mera. Ditec om jag blir invalid och inte orkar själv :) ///MVH Hasso Länk |
|
En av familjens katter är Ditec-behandlad och det fungerar hur bra som helst, nder vintern brukar jag låna bilden och ta den till en tvätthall då jag behöver tvätta en, på med avfettning ... stå och dra ... och så blåser jag av den med högtryck. Hur smidigt som helst, nu brukar jag visserligen avsluta med svamp men egentligen behövs det inte. /Trevlig helg! |
|
|
En av familjens katter är Ditec-behandlad och det fungerar hur bra som helst, nder vintern brukar jag låna bilden och ta den till en tvätthall då jag behöver tvätta en, på med avfettning ... stå och dra ... och så blåser jag av den med högtryck. Hur smidigt som helst, nu brukar jag visserligen avsluta med svamp men egentligen behövs det inte. /Trevlig helg! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.