AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
741

Oljud när man svänger

dj_dennis
Jag har råkat ut för ett litet problem.. Det gnäller rejält när jag svänger, kollade snabbt att det fanns tillräkligt med olja till servon.. Men det va bra nivå. Så vad är det som gnäller? Har jag råkat ut för ett pumpbekymmer?
Och så är de ju det här med vibrationer vid 80km/h Har ju helt nya däck, fälgar mm så det kan det inte va. men varför vibrerar det just i 80?

Dj DENNIS
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Nyligen gjort en framvagnsinställning?

Annars kan det vara Casterstagen som är dåliga! Har för mig att det inte går att bara byta Casterbussningen på E38:a för det är väl en E38? eller? Om inte så det är en E32 så är det nog Casterstagsbussningen som är slut.. brukar man få vibrationer kring 90 iaf E34.. men kan väl te sig lite olika E32 i sånna fall! Och på E32 så går det att bara byta bussningen och man behöver inte byta hela staget!

MVH
Johan

__
Länk
/JB
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Det fanns inte E32 med 95 årsmodell.Vibrationen kan ändå bero på obalans i framdäcken.Kolla på dina servoslangar,finns det en
ventil på den,kan vara den.Jag fick ta ut ventilen för den väsnades ibland.

MVH.MICKI Länk
dj_dennis
hej.. tack ska kolla ventilen.. men däcken är det inget fel på.. har testat med 4 olika uppsättningar.. och som sagt det nuvarande är sprillans nytt rakt igenom..
ugg hatar vibrationer..

Dj DENNIS
Prova fyll på servoolja lite över normalt (någon millimeter) hjälpte för mig, änn så länge.

Visa användare
382
Micki
740ia-95
Om du inte har original fälgar.så behöver du centreringsringar.Det
kan bli felet.Jag menar på skakningen.

MVH.MICKI Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Har samma fenomen men bara vid varmare väder...

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.