AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
602

316 E21 komp. problem?

Xi
11
XimmeX
1502-74 1802 motor
Det är lustigt, när man står still och gasar så varvar den fint och jämt,startar lätt, men när man ska köra iväg så finns det ingen ork, den bluttrar hoppar och har sej, nån som vet vad det kan va??
Har det nått att göra med bensinen??
Det ä gjort komp prov på den för några veckor sedan.
Bj
143
Bjarne
525i -91
Det är svårt att säga vad det kan vara för fel. På min gamla E21:a med M10 motorn så var det luftfiltret som var helt igensatt och den varvade bra men under belastning så orkade den ingenting. Kan väl även vara något med bränslefilter eller tändning som står fel. Men om du inte bytt luftfiltret på länge så börja där.

Lycka till
Bjarne
Xi
11
XimmeX
1502-74 1802 motor
jag har testat utan luft-filter och det blir samma sak, men jag undrar om det inte kan vara bensinen, det ska inte vara blyersättnigs medel i??
det är en -77:a.
Tändningen har jag ställt men den går inte bättre för det....
Jag funderade på om det kunde bero på någon förgasarinställning eller nåt?
Tacksam för hjälp!
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Kolla så att du har bra gnista på alla tändstiften !
Xi
11
XimmeX
1502-74 1802 motor
nu har jag fått iordning på den, det va vakkum slangarna
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Jag såg att du hade löst problemet och det är ju bra. Jag såg också att du trodde att det inte behöver vara blyersättnings medel i soppan. Det skall vara det i soppan, ialla fall på min 323or. Tänkte bara säga det så du inte sliter ut ventilsätena i onödan :-). Jag har också fått lära mig (i lumpen) att kaliumet som ersätter blyet inte smörjer lika bra så motorer som arbetar hårt skall gärna ha lite extra än vad som står på flaskan.

//groze
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.