|
|
|
|---|---|
523i_96 |
Hej! Det ena felet avlöser det andra. Igår fixade jag handbromsen på m535:an. När jag var klar och skulle passa in däcket, märker jag att nägot hindrar. När jag tittar nertill på däcket ser jag att spetstången (som jag använt vid reparatinen) sitter fast i däcket. Hålet är precis mellan mönstret (långt ut på däcket) och är bara 1mm i diameter och 5mm djupt. Det läcker inget och det är alltså orsakat av enbart däckets och fälgens tyngd. Hålet är så litet att det inte går att se om det trängt in till väven. Vågar man köra med detta?? Mvh: Magnus |
| Det är helt ofarligt att köra det enda du kunnat riskera hade vart en pyspunka..som enkelt lagats med plugg eller en kappa i däcket | |
| problemet som kan uppstå är att korden rostar och rätt vad det är när du kör på motorvägen eller stöter till kantsten eller en broskarv så pangar däcket för dig, det är vanligt på gruslastbilar att sånt händer just för att korden rostar lite ovanligare på personbilar men det är fullt möjligt att det händer. | |
523i_96 |
Tack för svaren! (Men jag blev inte direkt klokare eftersom de talar emot varandra.) Mvh: Magnus |
| Max_F : Och vem har lärt dig detta..jag har haft åkeri med grus och schaktbilar i 19 år och aldrig hört talas om detta..att det smäller beror på att man så gott som alltid har regummeringar på driv samt boggie och de kan släppa i slitbanan på grund av separation,men inte så vanligt med dagens moderna regummeringar ..om du bara visste hur mycket skärsår och andra skador det blir på ett schaktbilsdäck och det hinner inte inte rosta när det i regel går åt två uppsättningar per år..dessutom är nog tygkord vanligare i personbilsdäck | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.