|
|
|
|---|---|
|
mitt batteri hade jag i bakluckan på min vinterbil då det välte. och det hade runnit ut en del vätska. en sa till mig att man kunde fylla på med dest vatten bara och attd et bildades nya syra. stämmer detta? eller blir det nu att syran e så utspädd då jag fyllt på med bara dest vatten att batteriet e kass? | |
|
Nja, inte helt säkert att det är slut. Testa och fyll på med desti.. vatten och ladda batteriet. Det beror ju på hur mycket som har försvunnet, har alla celler för lite vätska så kommer det inte gå så bra tyvärr. |
|
|
Du lär behöva fylla på med riktig batterisyra. Men börja med att fylla på med destvatten så att plattorna i batteriet inte torkar (då blir den delen av plattan förstörd!) Sedan kan du ta batteriet till en verkstad med batterisyra så kan de suga ur vattnet och slå i syra. Batterisyra skall inte säljas till privatpersoner så det kan bli svårt att få tag på sådan, även om det inte är helt omöjligt... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Måsen |
Den del av "cellpaketen" som varit "torra" är döda. Du får en sämre kapacitet i batteriet, som förmodligen slutar med att du får kasta det. /Mattias |
|
...om de har torkat helt! Det beror lite på hur länge som batteriet har stått utan vätska. Är det så länge att plattorna har torkat helt är de helt riktigt döda på den ytan. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.