AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.793

Överväger ni ofta om ni ska ta BMW:n när ni åker nånstans?

Sida 1 av 2
...för det gör jag. Känns som att det inte borde vara så men att t.ex åka och handla på en full parkering eller att låta bilen stå ute på natten på en oöverbevakad plats är inget jag gärna gör. Kanske en väldigt meningslös tråd men jag skulle vilja veta hur ni gör!

Ha det bra, för nu åker jag till Sundbyberg med mammas V40! :P

/Manray/
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Finns det en annan bil att tillgå så åker jag gärna i den hellre än att ta min egna. Speciellt gäller detta att shoppa vid shoppingcentras etc. Det är som att be om att få någon slags skada. Tyvärr. Detta gäller även om man ska parkera i skumma områden över ett par nätter osv.

Tror de flesta resonerar så, tyvärr har man inte alltid alternativet!
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Skulle åka och handla och tänkte parkera i ett parkeringshus mitt i stan (där jag jobbar), så såg jag några "skumma" personer gå omkring och inte fasen tordes jag lämna min pärla då! Åkte vidare och tänkte att nog kan jag lika gärna handla någon annan dag =)

Kommer vara orolig imorrn när den ska stå där hela dagen när jag jobbar... Synd att det är såhär men vad ska man göra.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag har en Primera som jag använder till vardags, på sommaren skulle det vara mysigt om man kunde glida till jobbet i stan (Stockholm)...MEN tack vare att mina medtrafikanter parkerar som LUDER! så vågar jag inte ta den längre....är trött påpåbackningar!

Gud skall vara barmhärtig mot den som jag SER backa på bilen nästa gång...

(ursäkta ventileringen) ;)

/K
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Manray:
Självklart så använder man ju gärna BMW´n så ofta man får tillfälle, men man kan alltid utnyttja dubbelparkeringsprincipen så slipper man få dörruppslag. Dessutom kan man parkera
lite längre bort.

Mosse:
känns det som du behöver lätta ditt hjärta?! ;DDD

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Att parkera längre bort hjälper sällan, folk är så jävla översociala att även om man parkerar så långt bort man bara kan komma så är det någon som måste parkera precis jämte. Helt sinnessjukt!!
Manray:

Exakt så tänker jag oxså tar hellre vinter bil om jag nu skulle mot förmodan åka till en stormarknad. De få gånger jag har tagit Bmw så har jag antingen parkerat på familje parkeringen extra stor:))

Eller så parkerar jag längst bort MEN nästan alltid är det någon som gillar min bil och parkera nära min fattar inte det???

acay:Trevligt nu väntar vi på riktiga bilder
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
ojojoj vilken utskällning jag fick av en ilsken volvo ägare när jag tillämpade dubbelparkeringsprincipen. Han frågade om jag trodde att jag ägde hela parkeringen, kunde inte hålla mig så jag svarade att nej men jag äger en fin bil iallafall =D

///
Nicke
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jo men, vi är nog alla av den sorten. 8 år gammal bil utan minsta skråma ger ännu mera fobier :)) ju längre det går ju värre blir det, får nog sälja bilen snart :))

///MVH Hasso
Länk
I värsta fall kan man ju använde "fyra rutor" =PP Har faktiskt hänt att jag gjort det några gånger då det funnits gott om plats bara för att försäkra att slippa påbackningar och postbilar. =)

Ny bild 18 Jan-
Länk
Aldric
Har min som vardagsbil, lekbil, finbil, alles .. så japp, jag tar den till butiken ;).

"Citius, alius, fortius"

MvH
Dennis
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Aldric:
Dags att ändra informationen om vad du äger för bilar så folk förstår vad du menar.
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Hmm jag har tyvärr inte så många val.. men försöker istället parkera ENSAM och lite där ingen annan vill stå bara för att slippa sånt som hände här i förra veckan.. nån J**la Vit s*it bil som dunka sin dör i min bakdör.. OKEJ.. lacken är inte den bästa! Men bucklor hade jag GÄRNA sluppit... helsike vad less jag var! paja hela min goda dag den dagen!! får hoppas det går att fixa då ny lack ska på en dag framöver!

Annars så tar jag helst min bil om vi ska välja mellan bil och bil för min är skönast att åka av de som jag frekvent åker med annars =) hehe

__
Länk
/JB
Visa användare
52
Mauritz
Billös
Åker å handlar?
Vad har man kärring o buss till?
Precis, detta med dubbelparkering eller att stå långt ifrån medför alltid nån form av problem eller knas...hur man än gör! :( Jäkligt synd att man inte kan åka och handla med sin bil utan att behöva känna sig orolig. Enda stället jag vågar parkera nära en annan bil är på BMWPower träff! ;)

Mauritz;

Vadå handla, bilmedel så klart! ;)

/Manray/
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Ja man tänker sig för om man kommer till stora p-platser går hellre 1 minut längre till ingången än står precis vid smeten,annars så använder jag bilen hela tiden har ju köpt den för att den ska funka i ur och skur.../dutta

försöker hitta lucka på storparkeringar mellan två finare nyare fräschare bilar typ merca eller bmw då slipper jag bucklorna ;)

"Även en 316 kan man ha skoj med vintertid"
JL
76
JL
316ti Comp. -02
Hej

Utnyttjade "dubbelparkeringsprincipen" så sent som idag på min lokala kvantum-affär. Till min fasa hade en rostig Volvo 745 med Ölands djurparkdekaler lyckats klämma sig in på den en halva parkeringsplatsen! Ett varningens ord alltså! Frågan är om man inte skall börja parkera på diagonalen...

/MVH Jonas
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag dubbelparkerar aldrig, min teori säger att riskerna faktiskt ökar att något händer med bilen. Speciellt om man kör tyskt. Vem tror han att han är? Följt av ett rispande ljud av nyckel mot lack. Bor man dessutom i storstad där det är stor brist på parkeringsplatser är detta ännu mindre att rekommendera.
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Har just införskaffat en Dodge Van som ska agera Go-Kart transportör i sommar men kommer även väl till pass när det ska hämtas skitiga ungar från träningen, trängas på IKEA:s parkering mm. Men i valet å kvalet så kommer BMW:n alltid först. // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Åker och handlar??? Jag är gift!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.