|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 525 tds-95 som luktar diesel på 5 meters radie runt om bilen.Ser ingen pöl eller fläckar under bilen, har jag kanske läkage på en retur slang eller något? | |
|
det krävs ju inte mycket läckage för att det skall lukta mycket! det kan inte vara så att det läcker och sen samlas på ngn punkt i motorrummet eller så så att det inte läcker ner på marken men ändå luktar? det kanske rinner utmed motorn, torkar innan det hinner droppa ner på marken och luktar! MVH Johan K |
|
|
det kan vara så,är det vanligt att spridare läcker? |
|
| Har aldrig varit med om läckande spridare och om det är möjligt, så tror jag inte det ska göra det på en 95á iallafall. | |
| raffe; lyft av svarta plastlocket på toppen av motorn på insugssidan sitter med några insexskruv..då kan du se spridarna ordentligt..det kan vara så enkelt att det är slangstumparna mellan spridarna, returerna som läcker dom gör gärna det för dom torkar i vämen från motorn och blir stenhårda..och det kan se ut som ett spridarläckage...eller så fuktar den i pumpen men kolla returslang först | |
| raffe; ska tillägga att inte helt ovanligt att bränslerören bak går från sida till sida ovanför bakaxeln rostar hål och då kan det lukta rätt bra, har fått såga av mina och ersatt med slang,, gäller även bromsröret som ligger bredvid.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.