AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.371

Varför ryker det vitt om m3an?

Jag har problem med min m3a -94 det är så att det ryker mycket vitt om den när man trycker på lite. Kompet är ok och den drar inget kylarvatten vet inte om m3or över lag ryker mycket när det är kallt eller om det är nåt annat som är vajsing med???
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Lugn! det är troligtvis bara kondens du ser...speciellt om bilen stått över vintern...
Kall luft ute...så blir det så.

den har rykt vitt i ca 1vecka nu....mycket kondens i såna fall?!?!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ingen erfarenhet av just M3:or MEN>>>Visst varmkör du innan du "drar på"?..Väääldigt viktigt på allra helst en M3:a..När bilen är rejält varmkörd, då bör vitröken vara rejält reducerad..Om inte?Tja, då skulle jag också bli liiite oroad(trots vinterproblematiken)...

Kollat CO i kylarvattnet?Stiften?Oljans färg?

Mvh Janne.
ska kolla stiften imorrn för oljan ser helt OK ut och jag har alltid bra vettentemp samt oljetemp på 80grader innan jag petar lite hårdare på plattan. förstår inte riktigt men det var inget problem innan jag ställde av den ??har kommit nu
M5
17
M5 Chrille
Bmw M5 (e34)3.8-92
Kolla CO:t.......kanske dåliga ventilstyrnigar????

M5 Chrille
Samma sak med min 540, och alla andra 540 E34 jag åkt/kört, även om bilen är uppe i temperatur så ryker den lite där bak pga. kondens till följd av systemets storlek, men en kickdown blåser ALLTID ut kondensen ur systemet. Prova!

MVH,
E38B12
Jag tror felet är åtgärdat jag har inte gjort så mkt med bilen egentligen det enda jag gjorde vara att byta olja till castrol tws 10w-60 samt byta stiften så försvann det ryker inget alls nu,,känns skönt kan ju ha att göra med växellådsoljan eller motorbussningar som jag bytte oxå men jag tror inte det =)..Förövrigt nån som vet var m3 träffen den 24april är ?måste man vara medlem ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.