|
|
|
|---|---|
|
Just nu kör jag på 15 tum Fälg/däck och det slits jämnt över hela däcket på alla 4, så frågan är om jag behöver göra hjulinställning om jag byter till 18 tum fälg/däck!? Behövs det?? eller det blir bra det som det är? MvH Bmw 4-ever | |
|
Nja.....kanske, beror ju lite på hur breda sulor du har på 18" tror jag. Men skulle nog facktiskt inte tro det behövs men. Men du kan ju göra det för säkerhets skull, för 18" sulor är inte billiga att köpa nya. 4-Hjulsinställning är inte dyrt heller, de tog 450kr på min. |
|
|
jag har 235 på mina 18" körde innan med 225 på 15 tum och 195 på vinterdäcken 15 tum även där MvH Bmw 4-ever |
|
|
Gör en riktigt 4-hjulsmätning innan du börjar använda dina nya 18"-hjul, en rekommendation! Börjar dom slita snet och du sen justerar framvagnen så är slitaget redan ett faktum och däcken tar slut mycket fortare. Du får räkna med 7-1000 kr för en 4-hjulsmätning Alt, är ett göra en framvagnsinställning men då ta tar man inte hänsyn till bakvagnens trust-line på samma sätt, det blir bra men lite bättre blir det om man får med trust-line för bakvagn också! Ju breddare och större hjul desto viktigare är en korrekt hjulinställning! ///Magnus |
|
|
Oj, ser att priserna skiljer ganska mycket på 4-hjulsinställning. De kanske har gått upp så mycket då, de tog 2001-03-29 480kr ser jag på mitt kvitto. |
|
|
Är du säker på att dom gjorde 4-hjulsmätning, för en framvagnsinställning brukar ligga i den prisklassen du har givit, så även för 3 år sedan. När jag jobbade med hjulinställningar för 5-6 år sedan på bilverkstad så tog vi 400 för framvagn o 600 för 4-hjulsmätning! Och då låg vi billigt till jämnfört mot andra! Vet att ex.vis verkstäder i Stockholmstrakten ligger på kring 1000-lappen för en 4-hjulsmätning. ///Magnus |
|
|
Så här står det på kvittot: TOTAL. 4-HJULINST. F+B. 480kr |
|
|
nån som vet någon som gör det i jönköping för bra pris? MvH Bmw 4-ever |
|
|
T-Gul BMW: Okej, jag tror dig, men det lät billigt! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.