|
|
|
|---|---|
|
Har funderat på en sak som jag nu frågar: I vilka modeller och årsmodeller satt M-technic 1-ratten respektive M-technic 2 i E30? I t ex E39 var det ju samma ratt i M-paketet och i t ex M5. Frågan är om det var samma ratt i M-paketet som i M3:an med E30 under samma tidpunkt? Eller var det M-technic 1 i M-paketet med M-technic 2 i M3an? Anledningen till att jag frågar är att jag har en M-technic 1 i min E30 320i -88, och vill veta om den är helt tidsenlig eller om jag borde ha en M-technic 2 istället ;) --- /// Olof (FKA "Oakman") | |
| M-technic 2 kom 88 när dom ändrade stötfångarna mm. | |
|
Är du säker? Jag har nämligen en BMW broschyr över E30 från 1988, där det är nya stötfångare, baklyktor osv. Och där är det en stor bild över interiören med en M-technic 1-ratt. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Är inte m-technic I ratten den som sitter i 318is? Alltså tre ekrad med ganska kantiga ekrar och en knapp för signalhorn i varje eker. Och M-technic II ratten den med rundare ekrar, och fanns i M3 evo? Som även finns som mocka ratt. Och den fanns inte i någon annan E30. |
|
Gemini__ |
En kompis ägde en 325iM -90 tidigare, där satt det en M-Technic II ratt. Länk Mvh: Thomas |
| Jag har m-technic 1 ratten i min is, och det har alla is tror jag iaf. Skulle gärna ha m-technic 2 för den är jäkligt snygg! | |
nizze1985 |
Jag har M-technik 1 i min 325 -88. Keep up the good work! |
|
Det verkar ju som att M-tech 1 är vanligare än 2:an i E30. Men satt M-tech 1 i vanliga M3? Alltså EJ evo. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Den dök upp 90 i M3:orna. Då de fick 215hk, de kallas väl evo eller så har jag fått för mig. Men iaf, i sverige finns m-technic II ratten i M3 från och med årsmodell 90. Var mocka klädd is sport evo. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.