AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.460

M-technic 1 eller 2 i E30?

Har funderat på en sak som jag nu frågar:

I vilka modeller och årsmodeller satt M-technic 1-ratten respektive M-technic 2 i E30?
I t ex E39 var det ju samma ratt i M-paketet och i t ex M5.
Frågan är om det var samma ratt i M-paketet som i M3:an med E30 under samma tidpunkt? Eller var det M-technic 1 i M-paketet med M-technic 2 i M3an?

Anledningen till att jag frågar är att jag har en M-technic 1 i min E30 320i -88, och vill veta om den är helt tidsenlig eller om jag borde ha en M-technic 2 istället ;)

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
ew
189
ewert84
320ik 88
M-technic 2 kom 88 när dom ändrade stötfångarna mm.
Är du säker?

Jag har nämligen en BMW broschyr över E30 från 1988, där det är nya stötfångare, baklyktor osv. Och där är det en stor bild över interiören med en M-technic 1-ratt.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Är inte m-technic I ratten den som sitter i 318is? Alltså tre ekrad med ganska kantiga ekrar och en knapp för signalhorn i varje eker.

Och M-technic II ratten den med rundare ekrar, och fanns i M3 evo? Som även finns som mocka ratt. Och den fanns inte i någon annan E30.
Gemini__
En kompis ägde en 325iM -90 tidigare, där satt det en M-Technic II ratt.
Länk

Mvh:
Thomas
al
72
alex!
E30 318iS 16v - Såld
E87 120i M-Sport - Såld
E86 Z4 3.0si Coupe - Såld
F11 520d M-sport
Jag har m-technic 1 ratten i min is, och det har alla is tror jag iaf. Skulle gärna ha m-technic 2 för den är jäkligt snygg!
nizze1985
Jag har M-technik 1 i min 325 -88.

Keep up the good work!
Det verkar ju som att M-tech 1 är vanligare än 2:an i E30.
Men satt M-tech 1 i vanliga M3? Alltså EJ evo.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Den dök upp 90 i M3:orna. Då de fick 215hk, de kallas väl evo eller så har jag fått för mig.

Men iaf, i sverige finns m-technic II ratten i M3 från och med årsmodell 90. Var mocka klädd is sport evo.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.