|
|
|
|---|---|
|
Jaha, då har jag varit och testat en E60 för första gången, och frågan är om jag inte skulle låtit bli... Har varit förbi och provsuttit o lekt med knappar etc några gånger tidigare men idag var det dags att ge sig ut i den för att se om de billiga vreden till ac'n kunde kompenseras av annat ;-) Hade tänkt testa en 530D men en sån hade de inte, synd eftersom jag läst bl.a. Kalle Hansens fina ord om denna bil, så det fick bli en 530i istället. Och... Jag har inte minsta tvekan om att det här är den bästa sedanen som finns på marknaden, vilken bil ! Jag som för knappt ett år sen bytte från E46 320 till S60 2.4T har varit rätt nöjd med det hittills, en snålutrustad undermotoriserad E46'a hade inget att sätta emot när den fullutrustade S60'n testades, men det här... Vill ha !! Det enda jag kunde klaga på jämfört med Volvon var stolarna, vilket var en tröst. Men bara några minuter för när jag nämnde det för säljaren så var han ju tvungen att visa mig en annan E60 som hade komfortstolarna. Tjena ! Då var den ronden också avgjord ;-) Så nu är det bara att vänta tills E60'n har sjunkit lite i pris innan det är dags att återvända till rätt märke. Tills dess får jag åka runt o titta med avund på alla som rullar runt i sina E60's. Måtte gud förlåta mig för mitt snedsprång ! ;-) | |
| Hur är de att köra? Är de kul? Riktigt kul? | |
|
Stavros, Riktigt kul! 530dA:n jag körde på kurviga vägar hade förvisso såväl sportchassie, Aktivstyrning och Dynamic Drive som 18"-fälgar, men det var helt otroligt vad den stora tunga bilen kändes fjäderlätt! Tyvärr fick jag aldrig möjlighet att köra 545iA mer än rakt fram och full med passagerare, men det är ju inte fy skam det heller :) Sportstolarna tycker jag är den bästa kompromissen prismässigt, om man inte får något specialerbjudande på komfortstolarna som ju så klart är ännu skönare. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Synd bara att man måste välja halvläder (eller hel) för att få välja sportstolar | |
|
Köper man sportpaket, kan man lägga till 3200 :- om jag inte minns fel så får man konfortstolarna, vilket vi gjorde då vi beställde vår! Kommer på onsdag :) mvh, Simon |
|
|
Sim - Jag är inte ett dugg avundsjuk ! ;-) Stavros - Jag instämmer med Kalle, riktigt kul att köra. Enbart av att läsa om bilen skulle man kunna tro att allt är förstört pga alla tekniska system som introducerats men så är inte fallet. Tycker dessutom att I-drive var väldigt logiskt uppbyggt och lätthanterat, men det är kanske en generationsfråga, det är kanske lättare för oss som växt upp med datorer. |
|
|
Har kört 530dA (är väll diesel och automat va?). Var utrustad med allt och lite till för en bit över halv miljonen, minns inte exakt. Hade två riktigt stora personer med mig och körde i 150 på kurviga vägar. Kändes som 90 :) Underbar bil att köra. Tyvärr var det ju då automat så man fick ju ingen känsla för körningen just. I-drive satt jag och lekte med då dom andra körde, efter ett tag så blev det ganska logiskt och enkelt men aldrig något jag skulle pyssla med under färd, iallafall inte till en början. Kul bil var det iallafall! Låter inte och går inte som en diesel heller ;) MVH Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.