|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Elcab är i nutid likasom elstart.Besvärligt att hämta veven i bagaget och gå fram och veva.BMW sexor är moderna. | |
|
Jo men hade elstarten varit utformad så att det bara var veven som var eldriven så skulle det nog kvitta om man fick veva själv...... Elcab i all ära om den sköter allt jobb, men på en Z3 så gör den bara det lättaste jobbet, och allt bökande får man göra själv i ala fall. När du har manuell cab så kan du dessutom fälla taket ifarten........ /B |
|
| Av erfarenhet är det sällan brottomt vid fällning.Det är när den plötsliga regnskuren kommer och du sitter i en bilkö på ex. Norrtäljevägen elcabben kommer till sin rätt.Att i den långsamma kön kliva ur ock stänga cabben ensam,gjör dej knappast poppulär.Men det viktigaste är natuligtvis att äga en cab,resten ordnar sej.Gamla Alfa cabben kunde man som förare själv ta handen bak till caben och lyfta ock stänga den.Enl.dåvarande Automobil var det den cab som var lättast att stänga.Z3 bäst. | |
|
"Att i den långsamma kön kliva ur ock stänga cabben ensam" Jag skulle inte tacka nej till elcab men för mig så funkar det bra att bara vrida sig om i förarstolen och fälla upp sufletten med muskelkraft innifrån bilen. /Hans |
|
|
Bong: Som tidigare Z3-ägare har jag samma uppfattning som du. Skulle jag köpa mig en Z3 igen så ser jag elcab som ett minus (motorn tar bara onödig plats i bagageutrymmet). :) roadZter |
|
| När jag hade manuella cabbar tyckte jag dom var fantastiga,nu när jag har elcab är den fantasisk.Man försvarar det man har.Detta har medfört att Volvo är för många världens bästa bil,i Sverige.Det är viktigt att förmedla erfarenhet till dom som frågar ,och talaom om det är något som brukar krångla mer elcabbar.Man kan mycket enkelt koppla ifån elcabben på Z3.Man kan även fälla och stängaden vid körning.Utrymmet i bagaet är naturligtvis något mindre,men behöver jag större utrymme tar jag min Land Rover Defender,den rymmer något mer.När jag köpte min Z3 tittade jag knappt i bagaget,Z3 har andra fördelar som är viktigare.Ni som undrar om ni skall välja el/man cab.Kan tänka på att elcabben kostar en del extra.Så sitter elcabben på gratis tycker jag ni skall ta den.Vid nybilköp valdes som regel elcabben bort av ekonimiska själ,den få vi i gratis nu.Välj bil inte el/man cab.så viktig är inte elcabben ,bara bekväm.Här är inte väder änn för att njuta av Z3 ,den ska ju köras öppen.Det dammar ohyggligt efter vitern innan vägarna är sopade regntvättade.Tar ut bilen i Maj.Ha en bra sommar Z3 åkare. | |
|
Erik: Eftersom Du ändå tar upp kostnaden, vad har Ni allihopa för erfarenhet av reparationer etc på elcabben?? Känns som om det kan bli dyrt det med om den pajar ofta... Har manuell cab på båda bilarna och har aldrig upplevt några besvärligheter trots många långa turer i skiftande väder. Cabba upp kan man ju som någon sa göra utan att lämna förarstolen även med manuell.. Platsen i trunken är viktigare, iallafall om man som jag har bilen som semesterförgyllare.. :-) Z4'ans helautomatiska elcab skulle vara trevlig dock /Caspar |
|
| Jag vet inte om den som undrade över skillnaden mellen el/man cab fick det svar han tänkt sej,det blev mest huggsexa om detta .Jag tycker inte vi skall kivas om detta.Vad det kostar att reparera eller byta cab vet jag, vad reparation på elutrustningen kostar kunde inte BMW snabbt svara på efter som dom inte gjort någon sådan reparation.Naturligtvis torde det kosta en hel del.Men som sagt den är mycket enkel att koppla ur till manuell.Dom som frågar skall vi som eventuellt vet ge ett erfarenhetsmässigt svar till.Jag tycker att de flesta har bra ideer och erfarenhet som är oss alla till nytta.285/30. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.