|
|
|
|---|---|
|
Hej, Nu har jag letat som en galning efter en kylare till min 525:a men hittar inte en enda i rätt dimension (520x440mm) Nu är min fråga.. ni som har mera mekar vana ifårn andra E34or oach andra BMW:s vilken kylare kan jag stoppa ner? GÅr en ifårn en M5 eller TDS? För de finns det massor av! Den är ju större så den torde ju kyla tillräcklig iaf! Mindre finns ju med.. men det vågar jag inte sätta i! Vore kanon bra med lite svar och tips! MVH Johan __ Länk /JB | |
|
Snälla ni nu! Är det inte nån som vet om det går?!? __ Länk /JB |
|
fjamsetramsa |
Precis monterat en till en M5 i min...passa som handsken.. |
| Men det går väl att köpa en från skroten och sedan lämna tillbaka om den inte passar? | |
fjamsetramsa |
det kan du ju säkert.. |
|
hmmm jo men jag vill ju slippa åka långt nu när kylaren inte är funkis.. hade fontän i den alldeles nyss! Nu så har lite Epoxy minskat hålet men den läcker fortfarande!! Å så har jag en bit till närmsta skrot tyvärr! Fjamsetramse: förstår att M5:s kylare passar din 535 då M5:s motor kommer ur din M30... men det blir ju lite annat till min.. men det kanske är samma sak där vore ju kanon om nån kunde säga mig säkert för då kan jag sätta ner en tds eller M5 i min och slippa köpa en ny! __ Länk /JB |
|
| Du kan inte sätta i en kylare från en TDS, då dessa har Intercooler. Men, varför ska du ha en större kylare? | |
fjamsetramsa |
Annars kan du köpa en ny...kostar 1600+moms.. |
|
Per_j82: Hmmm typiskt... Varför större... jo för att det dräller av TDS kylare till bra pris.. finns även några M5 kylare till mlkt vettiga priser... men inga till min bilmodell! Och en mindre vore ju dumt att skaffa! Fjamsetramse: Det jag vill slippa! och föresten vart har du fått det priset ifrån!?! Billigast jag hittat hitils är 2400 på mekonomen! BMW vill ha 5000.. jag bara garva då... __ Länk /JB |
|
| OK då förstår jag. 5000:- Fy vad dyrt! Det beror på hur stor skada det är på din kylare, men det finns duktiga firmor som reparerar kylare för en smärre krona. | |
|
Hmm ja detta tprde gå att laga utan problem om man har rätt utrustning! Ska kika mig kring ch se om det inte finns nån firma som laga dem... __ Länk /JB |
|
fjamsetramsa |
Priset hittas i malmö kommer inte ihåg vad firman hette men den var stor och finns på nätet..priset är aktuellt med eftersom jag precis bytat...kan kolla om du vill...men som sagt får du tag i en M5 kylare billigt så passar den till 100%... |
|
Kanon Fjamsetramse! För jag har hittat 2 M5 kylare för kring 500-1000 lappen och det är BRA pris anser jag!! Tackar så himla MKT =D __ Länk /JB |
|
| Malmö bilkyl Länk kylarjonsson Länk | |
|
gto80: Hmm vet inte hur du tänkte nu men jag Bor i Härnösand! Så om de reparerar kylare så är det väl långt att åka =) vet dock inte om det står i min profil... fast nu läcker inte min kylare så mkt.. fått den ganska tät.. men jag ska köpa en beggad M5 kylare och montera då dessa är så billiga! __ Länk /JB |
|
| Det var för det går att se deras prislista..sen finns det kylarmakare över hela Sverige...fördelen att köpa en kylare av en kylarmakare är att dels den är billigare dels att den i regel alltid saknar plastdelar | |
|
gto80: Å fan.. då är jag med.. ska direkt kolla upp dem!! Tackar för tipset =) __ Länk /JB |
|
|
gto80: Å fan.. då är jag med.. ska direkt kolla upp dem!! Tackar för tipset =) __ Länk /JB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.