AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
585

Facelift: Passar listerna gamla fronten ?

El
93
ElWeeman
Mercedes E300DE -20

Bmw I3 -18

Bmw 650i Cab -08
Kan jag köpa facelift listerna och montera de på den "gamla" frontspoilern ? Vad kostar en uppsättning facelift lister isåfall ?

Vill nämligen ha lackade lister......

Tacksam för hjälp

m.v.h.

Linus

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nja det skiljer lite grann på fronten Vissa "klips" stämmer inte överens med hålbilden på de gamla och nya. Men det går att få dit dom.
Jag valde att behålla de gamla svarta listerna, så jag fick sätta dit en liten klick superattack snabblim vid övergången till skylthållaren. Listen envisades med att krypa ut lite gran pga jag fick klippa bort två av klipsen då hålbilden är förskjuten på 2 av klipsen på varje sida.
Är din bil oxfordgrön så har jag ett uppsättning färdigmålade frontlister + skylthållare över.:)
Länk

///MVH Hasso
Länk
El
93
ElWeeman
Mercedes E300DE -20

Bmw I3 -18

Bmw 650i Cab -08
Oki, tyvärr är min bil silver men men. Har du någon aning om vad listerna kostar ? Vad gav du för nya fronten ?

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nix inte på rak arm, med det dyra är lackeringen.
Det finns även de som lackat sina originallister med gott resultat tror jag.Länk
För en komplett 01 front i oxfordgrönt betalade jag 3500.
dimljus, spolare, mm. men sedan tillkom lacken och det priset är hemligt :))
Länk

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
Funderar också på att lacka listerna. De är väl förstås svåra att få bort/ går sönder och går inte att återmontera

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Stämmer Hasso, vilket minne du har :-)

Inga större problem att få bort dem (inga problem alls faktiskt). Jag tog helt enkelt tag i ena kanten och drog dem rakt ut så att plopparna följde med. Men ta det lite försiktigt så att listerna böjs i onödan, även om de är väldigt flexibla. Om det är en touring och det gäller bakpartiet så lossas först avlastningslisten bak men hjälp av en skruvmejsel intryckt vid båda sidorna och har du PDC bak så dra från hörna till dörr och inte tvärtom.

Lacken till samtliga lister gick på 560:- med kvitto. Blev hur bra som helst.

Lika enkelt att sätta dit dem, bara att trycka över plupparna så sitter de på plats.

Försök inte att dra dem sidledes så att plastplopparna sitter kvar i dörren, för då kan det bli huvudbry att få dem tillbaka.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Förklarar som en kratta när jag läser mitt eget inlägg. Om någon vill ha en utförlig beskrivning (på bla frampartiet) så maila.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.