AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
650

däck 18 fråga

Jag hade funderat på att köpa G Y F1 till mina"sommardäck" men har hört att dom e "suddigummi" erre nån som har något bättre förslag? vill ha bra däck Bra grepp och överlever åtminstone en sommar!! Åker på 18" Vill inte ha R däck
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Jag kör med Michelin Pilot Sport och tycker dom funkar kanon när väglaget är tort.. men när det blir blött är det lite sämre..

Mvh Jojje
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Toyo Proxes...köpte jag på dackonline..mycket bra däck för pengarna...dom har speciellt bra greppegenskaper.

///M3
Jag kan rekomendera F1 GSD-3. Jag åker på 235/40 18.
Bra slitstyrka, är inne på andra säsongen med 9mm fram kvar och 7mm kvar bak. Riktigt fint grepp och bra mot vattenplaning.
OBS. Detta gäller GSD-3 som kom 2003, förra generation F1 ska tydligen vara värdelöst.

Men har du råd så satsa på Michelin Pilot Sport 2.
Andra gatudäck som duger är:
Brigdestone Potneza S-03
Kumho Ecsta MX (KU-15)

MVH // Harris
Länk
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Tjena!

Tycker mina F1 GSD-3 funkar utmärkt, och med risk för riktigt nördstämpel så är ju mönstret läckert oxå =)

///
Nicke
Hej! Kan starkt rekommendera Pirelli P-Zero Rosso. Körde på ett flertal uppsättningar förra året och var mycket nöjd med dessa.
Yokohama`s AVS Sport kan heller aldrig bli fel.

Lycka till med däckköpet!

MVH / Jacob
Här har ni en relativt stor sida som testar däck Länk

MVH // Harris
Länk
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Kör 18" p-zero corsa (tror jag dom hette), men dom verkar lite veka i sidoväggarna, känns som dom flexar lite mycket vid hård körning även med högt däcktryck (blir ingen bra temperatur i dom)
p-zero corsa är r-däck.

Det är en del har haft problem med vissa Corsa däck, där precis som du säger däcksidan är lite klen och viker sig.
Som jag har förstått det så kan det skilja på ett Corsadäck till ett annat Corsadäck.

MVH // Harris
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.