AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
542

har en 520 24v 92 vill lägga in 535 motor , vad behövs ?

Al
12
Alexander66
520 24 vent -92
jag vill lägga in en 535 motor i min 520 24v , vad behöver jag byta mer än motor ? eller kan ja skräma upp 520 motorn så den går bättre o svarar bättre ???
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Motor, växellåda (ev kardan) alla el-boxar, kylare, spolarbuttar.. är väl vad jag kommer på direkt. Sen är det säkert några saker till.

// Gunnar
----
mina bilar -- Länk och annat :)
in
438
inkognito
E34 535-92
byt bil på en gång det blir enklast. ska du besiktiga din bil så går den inte genom besiktningen med 535 motorn.

/Stefan K
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Just det, för att komma genom besiktningen måste du byta mer, var lite trött inatt. Bromsar och hjulupphängningar bör tas från 535 också.

// Gunnar
----
in
438
inkognito
E34 535-92
tror inte det hjälper för bromsarna är samma på dem fram i alla fall. du kommer nog inte genom bes med den hur som helst. blir nog enklast billigast att byta bil istället.

/Stefan K
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
När jag pratade med besiktningen om att byta motor, så sa dom att fanns det en sådan bil inom "familjen" och man använde allt som skiljde mellan modellerna så var det inga problem att registera motorbytet.

// Gunnar
----
in
438
inkognito
E34 535-92
ja jag vet faktiskt inte riktigt 100% hur det är men det blir ju billigare och enklare att byta bil. eller kasta i en 525 då e väl upptäcksrisken mindre än om man byter notorfamilj.

/Stefan K
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Bilen kommer aldrig att godkännas vid en besiktning om man upptäcker bytet!

BMW lämnar av princip inte ut de papper som man behöver för att få bilen godkänd med starkare motor.

För att få bilen godkänd som amatörbyggt fordon, måste man göra rätt stora ombyggnationer. Att bara byta motor, växellåda, bakaxel och bromsar räcker inte.

Detta är ett av de mest frekventa diskussionsämnena på forumet. Använd "sök inlägg" för att nå de äldre trådarna!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.