AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.156

Bakvagnsbussningar slut?

Ac
143
Acer
520i -89
Hej! Så rubriken lyder så misstänker jag att mina bakvagnsbussningarna är helt slut. Bilen "gungar i sidled, känns mest när man ligger vid 50km/h + att när man kör lite fortare t ex 80km/h och svänger så känns det som baken lever sitt eget lilla liv, så mina misstankar är bakvagnsbussningarna som sagt, men kan det vara nånting annat? Har redan kollar upp priset för byte här på M-Bilar i Eskilstuna och dom skulle ta ca 1900kr som jag tycker verkar vara inom rimliga gränser.

Och en sak till, bakvagnsbussningarna nämns väl också som silent block?

Mvh/ Veltsu
Ac
143
Acer
520i -89
Ingen? Har bytt dämpare + fjädrar bak förra sommaren. Kan det vara nånting annat än bussningarna som är slut?
Om du hissar upp den och trycker upp bärarmen så upptäcker du ganska lätt om bussningen är rutten.
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Bakvangsbussninarna kan märkas även vid växlingar då låter det som om någon sitter inder billen o slår med en hammare på karaossens undersida. Låter inte bra. Kolla det. Det smäller klart o tydligt om dom e slut
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Det är med största sannolikhet silentblocken (bakbalksfästena) som är dåliga, dom håller i hela bakvagnen i läge och när dom blir dåliga så vrider sig bakvagnen vid kurvtagning och gaspådrag, vilket upplevs väldigt olustigt!

Synd att du bor så långt från Gävle annars hade jag kunnat hjälpa dig med bytet!

///Magnus
Ac
143
Acer
520i -89
Jepp det var synd, men tack ändå!

Bara så att jag har det klart i min lilla hjärna, bakbalksfästen, silentblock och bakbalksbussningarna= samma sak?
Jaaa. =)
Eller som på engelska; "rear frame mounts". INTE "bushings", som är en helt annan bussning.
Ac
143
Acer
520i -89
Bakvagnsbussning ska det stå och inget annat :)
Men va bra, nu var den saken ur världen iallafall.
Thanks!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.